A 2017-es Frankfurti Autószalonon még hagyományos személyautó karosszériával mutatták meg az akkumulátoros-elektromos Mercedes-Benz tanulmányát, a szériaváltozat viszont már a piaci trendekhez illőek szabadidő-autó lesz. Egészen pontosan a GLA-osztály orrát és farát alakítják át az EQA számára. Az új hajtás azt is jelenti, hogy teljesen új futóműhangolást kell készíteni a típusnak, jelenleg épp Svédországban véglegesítik a mérnökök a dolgokat, a közönségpremier ősszel lesz, a forgalmazás megindulása leghamarabb az év végén várható.

A hírek szerint több akkumulátor-kapacitással is választható lesz majd az EQA, már a legkisebb is 400 km-es WLTP-hatótávolságot ígér, de ennek közel duplája is elérhető lesz majd. Hajtómotorból is többféle lesz, 204 lóerős elsőkerékhajtású, 272 vagy 340 lóerős összkerékhajtású rendszereket készítenek a pletykák szerint. Ugyanezek a hajtások lesznek majd választhatóak az EQB nevű modellhez, amelyet a B-osztály alapján készítenek és 2021 áprilisában dobnak majd piacra.