Hű marad a tanulmányhoz a sorozatgyártású Q8-as megjelenése

Június elején leplezi le az Audi az új Q8-as szabadidő-kupéját, amely rendhagyó módon nem teljesen egyedi karosszériát kap, miközben a BMW és a Mercedes-Benz kombiból készítik az ilyen modelljeiket. A technika egyébként ugyanaz, mint a Q7-esnél, hiszen az MLB Evo építőkészletre épül az újdonság, azonban 4 centivel alacsonyabb, 7 centivel rövidebb és 3 centivel szélesebb az újdonság – a tengelytáv változatlan.

Szerencsésebb a Q8-as megjelenése a nagy osztású hűtőráccsal, hiszen abban tökéletesen elférnek a vezetőtámogató rendszerek radar- és lidar érzékelői. A második üléssor 10 cm hosszú sínen tologatható, a támla dőlésszöge is állítható, az utasok kényelemérzetét légrugózás javítja felár ellenében (hasmagasság 15,5-24,5 centi), alapáron acélrugók járnak (hasmagasság 22 centi), a vezetési élményt pedig az új A6-osban is alkalmazott aktív összkerék-kormányzás javítja, azaz a hátsó kerekek elfordulása mellett változó áttételezésű az első kormánymű.

Werner Kummer projektvezető mutatja a különbséget a légrugó dinamikus és normál állása között

A quattro hajtás 40:60 arányban osztja el a nyomatékot az első/hátsó tengely között, illetve hátul oldalanként is tudja irányítani annak elosztását. Első körben 3,0 literes V6-os motorokkal – 286 lóerős dízel, 340 lóerős benzines – lesz megvásárolható az Audi Q8-as, alapfelszerelés a 48V-os lágy-hibrid hajtás, de gyorsan bővítik majd a választékot további erőforrásokkal, az S Q8 mellett (ami az A6-hoz hasonlóan a 3,0 literes biturbó dízelt kapja 354 lóerővel) várhatóan az RS Q8 is megjelenik majd.