Az Edmunds.com weboldal nemrég vásárolt egy új Ford F-150-es pickupot hosszú távú tesztelés céljából, és rögtön arra voltak kíváncsiak, az új és a gyár által agyondicsért alumínium karosszéria vajon tényleg beváltja a hozzá fűzött reményeket?

A gyár ugye alacsonyabb fogyasztást és nagyobb teherbírást mond, illetve azt, hogy a javíttatás se lesz probléma sérülés esetén. Az eltelt egy év során ha nem is az összes Ford márkakereskedésben, de területileg nem messze a vásárlók lakóhelyétől létrehoztak alumínium karosszériák javítására szakosodott műhelyeket (szerszámok beszerzése, alkalmazottak továbbképzése), azonban jelenleg még nem nagyon érezni ennek a hatását.

Az Edmunds.com szerkesztői egyszerűen egy hatalmas kalapáccsal kétszer megütötték a plató oldalfalát, majd elvitték az autót egy márkaszervizbe, hogy javítsák azt meg. Nagyjából dupla javítási költséggel számoltak, ehhez képest az acél karosszéria hasonló sérüléséhez képest négyszeres árat fizettek, és időben is kétszer olyan sokáig tartott a lemez helyreállítása. A sérülés javításának költsége 20 munkaórát (120 dollár) jelent, azaz 2400 dollár volt, acélnál ugyanez 10 munkaóra lett volna, és ott az óradíj is csak 60 dollár. Érdekes lesz majd látni, amikor az Egyesült Államok legnagyobb darabszámában értékesített járművénél majd két-három év használat után tömegesen kezdenek szembesülni majd a vásárlók azzal, hogy bizony sokkal drágábban tudják megcsináltatni a karosszéria sérüléseit.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!