Rövid távollét után a nyáron tér vissza az európai piacra az Audi SQ5 TDI, amely új erőforrást kapott. Az eddigi két turbós V6-os dízel helyére jön az egy turbós, egy elektromos légsűrítős és lágy-hibrid hajtással is támogatott V6-os dízel, amely 347 lóerővel és 700 Nm-rel több mint méltó utód. Az elektromos légsűrítő egy 11 lóerős villanymotor által 65 000/perc fordulaton hajtott turbinát jelent (300 ezredmásodperc alatt pörög fel, max. 1,4 bar töltőnyomás), ami az alapjárat-1650/perc tartományban dolgozik, efölött a turbó jön a képbe (max. 2,4 bar töltőnyomás).

A nyolcfokozatú automatikus váltóval és quattro összkerékhajtással rendelkező középkategóriás szabadidő-autó 5,1 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás sebességre, az elérhető csúcs 250 km/h, és a régi szabvány szerint 6,6-6,8 l/100 km az átlagfogyasztás. A lágy-hibrid rendszer már 22 km/óránál leállítja a motort gurulás közben, a vitorlázás (160-55 km/órával gurulás) közben 40 másodpercig képes állva maradni az erőforrás. Az első tengelyen 375 mm-es átmérőjű féktárcsákat és hatdugattyús nyergeket kap az Audi SQ5 TDI.