Elszigeteli a külvilágtól az utasokat az IED robotautója

2016. március 4. (péntek)

A torinói IED formatervező iskola által megálmodott robotautónál elhagyták az ablakokat, mondván úgyis feleslegesek.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Kérdés, mennyire könnyen lesznek majd tengeribetegek az utasok az IED Shiwa elnevezésű robotautóban, amelyben nincsenek ablakok, így az esetleges irányváltások és lassítások/gyorsítások meglepetésszerűen érik az embert – feltéve, hogy a fedélzeten lévő kijelzőkön a szórakoztatóelektronikai rendszert élvezik, és nem a karosszérián elhelyezett kamerák képét nézik. Szóval vagy a külvilágot nézik, vagy nem tudják kihasználni a robotautó által jelentett extra időt...


A dél-koreai Youngin Shim készítette az első vázlatokat, majd miután az IED formatervező iskola megvalósításra érdemesnek találta a tervet, egy 12 fős csoport kezdett el dolgozni rajta, az ötletgazda lett a vezető tervező. A megjelenést a papírhajtogatás művészete ihlette, a Shiwa név japánul hajtást jelent.

A világítást LED-ek végzik, a karosszéria külsején szerves LED kijelzők tájékoztatnak az akkumulátor töltöttségéről. A 4,7 méter hosszú, 2 méter széles és 1,5 méter magas karosszéria belsejében két darab kényelmes heverőt helyeztek el, összesen négyen utazhatnak így a fedélzeten. Kerékagy-villanymotorok segítségével halad előre a gép, az egyes kerekek külön-külön hajtása a robotautó irányítását is megkönnyíti, mert nem csak kormányzással képes irányt változtatni, de a kerekek hajtásának csökkentésével/növelésével is.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Elszigeteli a külvilágtól az utasokat az IED robotautója

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/13-as számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Teszt: Renault Megane GT, Peugeot 308 GT SW, Mercedes-Benz C 250 Coupé, Ford Mustang Convertible 2.3 EcoBoost aut., Suzuki GSX-S1000
  • Extra: Can-Am Spyder világtalálkozó, Űrbázis a BMW tiszteletére
  • Vezettük: BMW M2, Seat Ateca, Volkswagen Amarok V6 TDI
  • Tanácsadó: Fényezés javítása, festékvastagság mérése
  • Használt: BMW C1 (2000-2002)
Autómotor Piactér