Először csak jeggyel, és ha marad hely, a bérletesek is felszállhatnak a buszra

2012. augusztus 10. (péntek) Mauthner Ilona / TEOL.HU

A kormány új rendelete szerint, ha egy személyszállító autóbuszra többen akarnak felszállni, mint ahányan felférnek, jövő márciustól előnyt élveznek azok, akik előre váltották meg a jegyüket, helyjegyüket. Legutoljára a bérletesek szállhatnak fel.

Mik ezek?

X

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - iWiW, Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

Like gomb "Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

Megosztás az iWiW-en! gomb "Megosztás az iWiW-en" gomb. Ezzel a gombbal a legnépszerűbb magyar közösségi oldalon, az iWiW-en tudsz tartalmat megosztani. A felugró ablakban beírhatod véleményedet is, és ha épp nem vagy bejelentkezve, egyben azt is megteheted.

A szabály szerint azok szállhatnak fel elsőként a járműre, akik előre jegyet váltottak rá, őket követhetik azok, akik előre ugyan nem vettek jegyet, de nagy távolságra indulnak. A fogyatékkal élőket és a kismamákat csak ezt követően sorolták be, a végére pedig a bérletesek maradnak. A szabály igazából nem új, legfeljebb rendeleti formában az. A legtöbb távolsági busz indulásakor eddig is e szabály szerint jártak el a sofőrök, ha tömeg volt. Miszler Miklós, a Gemenc Volán Zrt. személyforgalmi üzletág-igazgatója szerint nincs miért aggódni, senki sem marad majd a megállóban, figyelnek az utazási igényekre.

A cikk a hirdetés után folytatódik

Az ügyben illetékes Nemzeti Fejlesztési Minisztérium szerint a rendelet az uniós jogszabályokat is figyelembe véve készült, és senki sem marad majd a megállókban, mivel a szerződések alapján a busztársaságok nagyobb utaslétszám esetén úgyis többletjáratot állítanak be. A hivatalos felszállási sorrendet amúgy eddig is előírta a Volán-társaságok üzletszabályzata, ebben - elegendő hely hiányában - mostanáig elsőbbséget élveztek a kisgyerekesek és a mozgássérültek.

 

Az általunk megkérdezett utasok egy része még nem is hallott a márciusban várható változásokról. Egy harminc év körüli pécsi fiatalember jobb kezében bottal várt a pécsi buszra, állítása szerint azért nem ült le a padra, mert nehéz lenne felállnia. - Ezek szerint jövő ilyenkor én már csak a végén szállhatok fel? Érdekes kis csaták lesznek, főleg vasárnap délután vagy este, illetve hétfőn reggelenként, amikor amúgy is tele szoktak lenni a buszok egyetemistákkal. Az utasok közül többen azon tanakodnak, vajon mi számít majd messzinek. Aki Szekszárdról Tamásiba megy, az elég távoli, vagy csak a Siófokra vagy a Budapestre utazók számítanak majd nagyobb távolságra utazónak.

Nem marad utas a váróban március után sem

A buszsofőrök tapasztalatai szerint az utasok pontosan tudják, hogy az előre váltott jeggyel előnybe kerülnek felszálláskor, különösen, ha tömegre lehet számítani. Ez eddig is így volt. Az előre megvásárolt jeggyel a biztos ülőhelyet biztosítja magának az utas előre. A bérletesek is tudják ezt, ezért ők, ha biztosan szeretnének a kiválasztott buszra felférni, akkor a jegypénztárban bérletük felmutatásával ezt előre jelzik, ilyenkor kapnak helybiztosítást. A telített időszakokban azzal próbálja majd az esetleges feszültségeket csökkenteni a Gemenc Volán Zrt., hogy szükség esetén mentesítő járatokat indít.

Kovács Miklóst a Kecskemétről érkező buszról leszállva szembesítjük a jogszabályi változásokkal, és első reakcióját nem is idézzük. Közben beáll a bogyiszlói járat, az ajtaja előtt nyugdíjasok tülekednek, többségük a piacon árult reggeltől, a portéka elfogytával indulnak haza, hogy aztán másnap ismét buszra üljenek árujukkal. - Látják, szinte mindenki nyugdíjas, és jegy nélkül utazik. Akkor jövőre a sor végére kerülünk? - kértezte egy idősebb hölgy. - Azért vált az ember bérletet, hogy ne kelljen mindig jegyért sorba állnia - mondta egy középkorú asszony, miközben a dombóvári buszra várt. És mert olcsóbb, mintha minden nap jegyet venne, tette hozzá. Dolgozni járok, a reggeli csúcsban minden busz csurig tele van. Ezek szerint jövőre nem biztos, hogy felszállhatok majd, meg kell várnom egy következő járatot, és elég nagy az esélye, hogy elkések a munkából, ami persze magával vonzza, hogy kirúgnak. Ha viszont nem bérletet, hanem jegyet veszek, nem tudom elszámolni a munkáltató felé. Úgy látszik, megint olyanok döntöttek valamiről, akiknek fogalmuk sincs az egészről.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! iWiW Facebook Twitter

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Először csak jeggyel, és ha marad hely, a bérletesek is felszállhatnak a buszra

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2014/7-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Extra: 50 éves a Skoda 1000 MB, Tuning: Skoda S100
  • Teszt: Seat Leon ST 1.4 TSI, Dacia Logan MCV 1.5 dCi, Toyota Auris Sports Tourer HSD, Toyota Corolla 1.6 CVT, Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI, BMW X5 xDrive30d, Honda CB500X és Honda VFR1200X
  • Vezettük: Audi S1 és Audi S3 Cabriolet, Porsche 911 Targa 4 és 4S
  • Tanácsadó: Autók tavaszi karbantartása

Aktuális: Auto Bild 2014. április

Autó-Motor aktuális címlap
  • Design Award 2014 – szavazzon, melyik autó tetszik a legjobban Önnek!
  • Nyári abroncsok összehasonlítása 225/50 R17-es méretben
  • Vezettük: Mini Cooper S, Seat Leon Cupra, Mercedes C-osztály, Porsche Macan
  • Kompakt szabadidő-autók összehasonlítása: Hyundai ix35, Mitsubishi ASX, ©koda Yeti, Volkswagen Tiguan
  • 100 000 km: Mini Cooper SD Countryman

Időjárás

Budapest

borult
14 °C
5 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?