Először csak jeggyel, és ha marad hely, a bérletesek is felszállhatnak a buszra

2012. augusztus 10. (péntek) Mauthner Ilona / TEOL.HU

A kormány új rendelete szerint, ha egy személyszállító autóbuszra többen akarnak felszállni, mint ahányan felférnek, jövő márciustól előnyt élveznek azok, akik előre váltották meg a jegyüket, helyjegyüket. Legutoljára a bérletesek szállhatnak fel.

Mik ezek?

X

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

Like gomb "Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

A szabály szerint azok szállhatnak fel elsőként a járműre, akik előre jegyet váltottak rá, őket követhetik azok, akik előre ugyan nem vettek jegyet, de nagy távolságra indulnak. A fogyatékkal élőket és a kismamákat csak ezt követően sorolták be, a végére pedig a bérletesek maradnak. A szabály igazából nem új, legfeljebb rendeleti formában az. A legtöbb távolsági busz indulásakor eddig is e szabály szerint jártak el a sofőrök, ha tömeg volt. Miszler Miklós, a Gemenc Volán Zrt. személyforgalmi üzletág-igazgatója szerint nincs miért aggódni, senki sem marad majd a megállóban, figyelnek az utazási igényekre.

A cikk a hirdetés után folytatódik

Az ügyben illetékes Nemzeti Fejlesztési Minisztérium szerint a rendelet az uniós jogszabályokat is figyelembe véve készült, és senki sem marad majd a megállókban, mivel a szerződések alapján a busztársaságok nagyobb utaslétszám esetén úgyis többletjáratot állítanak be. A hivatalos felszállási sorrendet amúgy eddig is előírta a Volán-társaságok üzletszabályzata, ebben - elegendő hely hiányában - mostanáig elsőbbséget élveztek a kisgyerekesek és a mozgássérültek.

 

Az általunk megkérdezett utasok egy része még nem is hallott a márciusban várható változásokról. Egy harminc év körüli pécsi fiatalember jobb kezében bottal várt a pécsi buszra, állítása szerint azért nem ült le a padra, mert nehéz lenne felállnia. - Ezek szerint jövő ilyenkor én már csak a végén szállhatok fel? Érdekes kis csaták lesznek, főleg vasárnap délután vagy este, illetve hétfőn reggelenként, amikor amúgy is tele szoktak lenni a buszok egyetemistákkal. Az utasok közül többen azon tanakodnak, vajon mi számít majd messzinek. Aki Szekszárdról Tamásiba megy, az elég távoli, vagy csak a Siófokra vagy a Budapestre utazók számítanak majd nagyobb távolságra utazónak.

Nem marad utas a váróban március után sem

A buszsofőrök tapasztalatai szerint az utasok pontosan tudják, hogy az előre váltott jeggyel előnybe kerülnek felszálláskor, különösen, ha tömegre lehet számítani. Ez eddig is így volt. Az előre megvásárolt jeggyel a biztos ülőhelyet biztosítja magának az utas előre. A bérletesek is tudják ezt, ezért ők, ha biztosan szeretnének a kiválasztott buszra felférni, akkor a jegypénztárban bérletük felmutatásával ezt előre jelzik, ilyenkor kapnak helybiztosítást. A telített időszakokban azzal próbálja majd az esetleges feszültségeket csökkenteni a Gemenc Volán Zrt., hogy szükség esetén mentesítő járatokat indít.

Kovács Miklóst a Kecskemétről érkező buszról leszállva szembesítjük a jogszabályi változásokkal, és első reakcióját nem is idézzük. Közben beáll a bogyiszlói járat, az ajtaja előtt nyugdíjasok tülekednek, többségük a piacon árult reggeltől, a portéka elfogytával indulnak haza, hogy aztán másnap ismét buszra üljenek árujukkal. - Látják, szinte mindenki nyugdíjas, és jegy nélkül utazik. Akkor jövőre a sor végére kerülünk? - kértezte egy idősebb hölgy. - Azért vált az ember bérletet, hogy ne kelljen mindig jegyért sorba állnia - mondta egy középkorú asszony, miközben a dombóvári buszra várt. És mert olcsóbb, mintha minden nap jegyet venne, tette hozzá. Dolgozni járok, a reggeli csúcsban minden busz csurig tele van. Ezek szerint jövőre nem biztos, hogy felszállhatok majd, meg kell várnom egy következő járatot, és elég nagy az esélye, hogy elkések a munkából, ami persze magával vonzza, hogy kirúgnak. Ha viszont nem bérletet, hanem jegyet veszek, nem tudom elszámolni a munkáltató felé. Úgy látszik, megint olyanok döntöttek valamiről, akiknek fogalmuk sincs az egészről.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Először csak jeggyel, és ha marad hely, a bérletesek is felszállhatnak a buszra

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2014/16-os számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Teszt: Volkswagen e-up!, Mini Cooper S, Opel Meriva 1.6 CDTI, BMW 428i xDrive Gran Coupé aut., Kawasaki Z1000
  • Bemutató: Volvo XC90
  • Extra: Talbot-Matra Murena
  • Vezettük: Porsche Panamera S E-Hybrid
  • Tuning: Alfa Romeo 145

Aktuális: Auto Bild 2014. szeptember

Autó-Motor aktuális címlap
  • Arany Kormánykerék 2014
  • Összehasonlítás: Háromhengeresek: Citroën C3, Citroën C4, Ford Focus, Ford B-Max, Hyundai i10, Mini Cooper, Mini Cooper D, Mitsubishi Space Star, Peugeot 208, Renault Captur, Smart Fortwo, VW Up!. Sportkocsik: Alfa Romeo 4C, Lotus Elise, Toyota GT-86. Dobozautók: Citroën Berlingo 1.6 HDi 115, Ford Tourneo Connect 1.6 TDCi 115, Opel Combo Tour 1.6 CDTI, Renault Kangoo 1.5 dCi S&S 110
  • Vezettük: BMW 2 Active Tourer, Toyota Aygo, Toyota Yaris, Audi A3 Sportback e-tron, Seat Leon ST 4Drive
  • Technika: Ember a gép ellen: BMW 235i robotautó kontra versenyző

Időjárás

Budapest

közepesen felhős
22 °C
14 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?