Mindössze 999 példányt épít az Audi fennállásának első, hátsókerékhajtású autójából, az R8 RWS (Rear Wheel Series) kupé és Spyder változatban egyaránt rendelhető – szeptember 15-től. A jó hír az, hogy olcsóbban adják ezeket, mint a normál, összkerékhajtású R8-ast, Nagy-Britanniában 123 330 font helyett 110 000 font az alapár, ami mintegy 4,5 millió Ft-os megtakarítást jelent.

Az összkerékhajtásról való lemondás a Coupé V10 esetén 50, a Spyder V10 esetén 40 kg-os tömegmegtakarítást is jelent. Kívülről a mattfekete hűtőrácsról és a színrefújt alsó-oldalsó díszbetétről lehet felismerni a hátsókerékhajtású modellt, egyébként csak itt rendelhető felár ellenében a vörös versenycsík.


Az 5,2 literes, Győrben gyártott V10-es szívómotor teljesítménye 540 lóerő, a maximális nyomaték 540 Nm, ez a kupét 3,7, a Spydert 3,8 másodperc alatt gyorsítja 100 km/h-s sebességre, a csúcs 318 illetve 317 km/h. A megváltozott tömegeloszlás miatt (Coupé: 40.6:59.4, Spyder: 40.4:59.6) áthangolták a felfüggesztést, ezzel is a vezetési élményt akarták növelni.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!