Előzmény nélküli autó lesz a Mercedes-Benz GLB-osztály, amikor várhatóan jövőre csatlakozik a többi kompakt modellhez, hiszen nem váltja ki egyik modellt se a palettán, hanem egy új piaci résbe lép be ezzel a stuttgarti gyártó: a három üléssorral rendelkező családi autót kínál szabadidő-autós köntösben.

A kémfotókon és számítógépes grafikákon kifejezetten szögletesnek tűnő vonalvezetés helyett sokkal lágyabb vonalakkal dolgoztak a formatervezők, akik a mai trendnek megfelelően szabadidő-autós körítéssel igyekeznek eladhatóvá tenni a hétszemélyes családi autót. Méretben egyébként nagyon közel van a GLC-osztályhoz (h. 4656 mm, sz. 1890 mm, m. 1638 mm, tt. 2873 mm) az elméletileg egy számmal kisebb GLB (h. 4634 mm, sz. 1890 mm, m. 1900 mm, tt. 2829 mm), így nem csoda, hogy a különösen jól variálható belső teret hangsúlyozzák a tanulmánynál.

A második üléssor 40:20:40 arányban osztott, és a raktér bővítéséhez a padlóba hajtható. Ha netán az utasoknak kell kedvezni, akkor az alaphelyzethez képest 90 mm-rel előretolható a pad ha a harmadik sornak kell a lábtér, ha netán égimeszelők ülnek a második sorba, akkor ők 50 mm-rel tudják hátratolni ülésüket. A háttámla dőlésszöge állítható, nyolc pozícióban lehet rögzíteni azt. A szélső üléseknek a leghátra beszállást megkönnyítő Easy Entry funkciójuk is van. A második és harmadik sorban négy gyermekülést lehet kényelmesen rögzíteni.

A műszerfal kialakítása ismerős, ami új, az a gesztenyeszínű nappa és nubuk bőr borítás, de narancs és vörös szín is megjelenik foltokban. A fabetét az egyébként a karbiókban alkalmazott, nyílt pórusú mogyorófa, a bevésett méhsejt-minta a széle felé halványodik. Még a pedálok is ilyen borítást kaptak. A két képernyős MBUX műszerfalon az alsó dekoratív tartók jelentik az újdonságot.

A motortérbe a 2,0 literes turbómotort szerelték 224 lóerővel (ez a 250-es jelzést kapja a szériamodellekben), amihez a nyolcfokozatú duplakuplungos váltó csatlakozik és összkerékhajtást is kapott. A többtárcsás tengelykapcsolóval dolgozó rendszer háromfajta program szerint osztja el a nyomatékot a tengelyek között (normál 80:20, sport 70:30, terep 50:50).