A Minszk közelében gyártott Geely SC7-es szedánt vették alapul a fehérorosz elektromos autóhoz, amelyet a Nemzeti Tudományos Akadémia fejlesztett, a bemutatóra pedig az ehhez tartozó Gépgyártó Intézet tesztpályáján került sor. Már évek óta végeztek hasonló témájú fejlesztéseket, azonban az autó megépítésének ötlete alig egy évvel ezelőtt merült fel, szóval viszonylag gyorsan elkészült a működőképes prototípus.

Alapvetően városi használatra szánják az autót, így döntöttek a 82 LE teljesítményű villanymotor mellett, ami 110 km/h-s csúcssebességet tesz elérhetővé. Egyelőre még elektronikusan korlátozzák a teljesítményt, folyamatosan fogják tesztelni az autó tudását, fokozatosan oldják fel a korlátokat majd a kutatók.

A hatótávolságról sincsenek még információk, azt mondják, hogy a teljesen lemerült telepet 220 V-os konnektorról 6 óra alatt lehet feltölteni, gyorstöltővel 4 óra alatt elvégezhető ugyanez. Az elektromos alkatrészeket egy kivételével mind helyi beszállítóktól vásárolták, a kakukktojás a lítium-ion akkumulátor, amit a szentpétervári Ener Zet cégtől vásároltak. A fehérorosz Nemzeti Tudományos Akadémián egyébként már létrehoztak egy munkacsoportot, amely kifejezetten elektromos autók energiatárolásán dolgozik, mert szeretnék teljes egészében helyi forrásból származó alkatrészekkel megépíteni pár éven belül a sorozatgyártású változatot.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!