Bruce Meyers kalandos életet élt, a második világháborúban a Pearl Harbourban állomásozó Bunker Hill repülőgéphordozón szolgált, amikor japán támadás érte a kikötőt, hajójába két kamikaze csapódott bele, de ahelyett, hogy a vízbe ugrott volna, több társát is kimentette a lángokban álló süllyedő hajóról. A Chouinard Art Institute művészeti iskolában végzett, a rajzolás volt a specialitása, de hajóépítőként dolgozott amikor épp nem szörfözött, munkája során ismerkedett meg az üvegszálas műanyaggal, a katamaránját is saját maga építette, és műanyag szörfdeszkák terén is úttörő volt. Autóversenyzőként terepfutamokon indult, itt ismerkedett meg azokkal a lecsupaszított járművekkel, amelyek aztán a saját autójának a megépítéséhez szolgáltattak inspirációt.

Bruce Meyers mindig is mondta, hogy nem az első buggy, hanem az első üvegszálas karosszériával rendelkező buggy köthető a nevéhez. 1964-re készült el az Old Red becenevű példány. Akkora érdeklődést váltott ki az autó az utcán, hogy azt látva megalapította a B. F. Meyers&Co. Céget, és a saját garázsában kezdte el gyártani a Manx-ot. A név a Man-szigetről származó farok nélküli házimacska-fajról származik, amely hosszú hátsó lábai miatt úgy néz ki, mintha állandóan előre dőlne – így néz ki maga az autó is.

Fémből készült kortársaival ellentétben az üvegszálas műanyag karosszéria könnyű volt, a karcolásokat és kisebb sérüléseket házilag is könnyen meg lehetett oldani. Gyermekkori emlékei, a Donald Kacsa képregényekben látott hatalmas kerekű autók adták az inspirációt, de a terepfutamokon szerzett tapasztalatokat is felhasznált, például ott feleslegesek a küszöbök vagy fellépők, mert azok csak fennakadnak az akadályokon. Azért alacsony az orr, hogy lehessen látni a terepakadályokat, azért sík az első sárvédő teteje, hogy azon megálljon a sörösüveg… Az autó megépítésének az volt az elsődleges célja, hogy azzal könnyen eljuttassa a szörfdeszkáját az egyébként nehezen megközelíthető kaliforniai partszakaszokra.

A névadó-alapító a hatvanas évek végén kiszállt a cégből, amely aztán 1971-ben pénzügyi nehézségek miatt csődbe ment, mintegy hétezer készletet értékesítettek, a hatalmas konkurenciával nem tudtak mit kezdeni, sok vállalkozás az ötletet másolva elkészítette saját buggy-ját. Bruce Meyers 2000-ben alapította meg a Meyers Manx Inc. cégét, amely az eredeti terveknek megfelelő buggyk gyártásába kezdett, az alapító nem a gyakorlati munkából vette ki a részét, hanem feleségével, Winnie-vel közösen szállították ki USA-szerte a megrendelt készleteket egy pickup mögé csatolt utánfutóval.

Az új vállalkozásnál már műszakilag is fejlesztettek a konstrukción, egyedi gyártású alvázakat is bemutattak, Subaru-technikás modelleket is kínáltak, de a rajongók mindig is a rövidített bogár-alvázas, léghűtéses boxereket szerették. Bruce Meyers 2020. november 9-én adta el ezt a céget a Trousdale Ventures-nek, amelynek a tulajdonosa, Phillip Sarofim vállalta, hogy az eredeti szellemiségnek megfelelő autókat fog készíteni. Elnök-vezérigazgatónak és kreatív igazgatónak például azt a Freeman Thomast szerezte meg, aki formatervezői pályafutása alatt a New Beetle tanulmányt is elkészítette.

*