Elfogadták az új Uniós károsanyag-kibocsájtás mérési szabályokat

2016. február 4. (csütörtök)

Szerdán elfogadta az Európa Parlament az EU-Bizottság által beterjesztett tövényjavaslatot, amelyben módosítják a járművek károsanyag-kibocsájtási szabályait. Lassú lesz az átmenet.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Úgy tűnik az autógyártó lobbi kérései érvényesültek az új törvényben, amelyben lassabb átmenet és enyhébb határértékek szerepelnek. A Környezetvédelmi Bizottság azt ajánlotta a képviselőknek, hogy utasítsák vissza a javaslatot, de 323 szavazat támogatta az október végén elfogadott javaslatot és csak 317-en szavaztak úgy, hogy visszautasítják azt.


Legfontosabb változás, hogy 2017. szeptember elsejétől az új autótípusoknál a laboratóriumi mellett közúti forgalomban is mérik majd a károsanyag-kibocsájtást, utóbbi esetben a laboratóriumban regisztrált értéket legfeljebb 2,1-szeres szorzóval léphetik át az értékek; már forgalomban lévő típusoknak 2019. szeptember elsején kell ezeket az előírásokat teljesíteni. A következő határidő 2020. január 1., új típusoknál ekkor már csak 1,5-ös a szorzó, meglévő autóknál 2021. január elseje a szigorítás dátuma. Alapnak a ma is kötelező Euro 6-os határértékek számítanak.

2020-ig marad a ma is használt, de a valóságtól egyre távolabb kerülő NEDC-ciklus (New European Driving Cycle), ekkora 95 g/km-es flotta CO2-átlagot kell tudnia a márkáknak, ezt követően már a WLTP (Worlwide Harmonized Light Duty Test Procedure) lesz kötelező. Utóbbinál 120 km/h helyett 131 km/h a próbapadon elért csúcssebesség, kevesebb az állásidő (tehát a motorleállítónak sincs akkora hatása), és figyelembe veszik az extrafelszerelések extra tömegét is. A szakértők szerint a legtöbb autónál az új ciklus nagyobb károsanyag-kibocsájtást eredményez majd, de lesznek olyanok is, amelyeknél csökkennek az értékek. A laboratóriumi mérés mellett vezetik be az RDE (Real Drive Emission) mérést, ahol közúti forgalomban, közvetlenül a kipufogócső végénél mérik valós időben a károsanyag-kibocsájtást – noha ez a valós érték, a szabványos fogyasztásnál nem ez az adat fog számítani, hanem a laboratóriumi mérés.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Elfogadták az új Uniós károsanyag-kibocsájtás mérési szabályokat

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/14-15-ös számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Teszt:Hyundai i20 Active 1.0 T-GDi HP, BMW 225xe Active Tourer, Peugeot Partner Tepee Outdoor 1.6 BlueHDi 120, Nissan Navara dCi 190, BMW C 650 Sport, Can-Am Spyder F3-S
  • Vezettük: Volkswagen Up!, Opel Zafira, Volvo S90 és V90
  • Extra: Ladák nagy találkozása
  • Tanácsadó: Gumicsövek cseréje, Futóműjavítás
  • Használt: BMW 330Ci (E46) kabrió
Autómotor Piactér