Itt az ideje, hogy a PSA Csoport is megmutassa, hol tart az önvezető-technológia fejlesztése terén, a Citroën a Genfi Autószalonon állítja ki azt az emberi beavatkozás nélkül már 120 ezer km-t futott C4 Picassót, amivel a fejlesztéseket végzik, a Peugeot pedig a Mobile World Congress-en mutatta meg a kütyü-szakma számára az Instinct nevű életstílus-kombit. Az az ellentmondás jellemzi utóbbit, hogy olyan önvezető autó, amelyet olyan embereknek szánnak, akik szeretnek vezetni.

Ahogy a legújabb autókból ismert, megtartják a Driving Boost és Driving Relax üzemmódokat, amelyek azonban a jelenlegitől eltérően nem csak az emberi beavatkozó szervekre és a hangulatvilágításra hat, de a vezetési segédekre is, azaz Boost módban a sávtartó-segéd és egyéb rendszerek nem szólnak bele a dolgokba. Robotautóként is kétféle program szerint képes haladni az Instinct, az Autonomous Soft a lehető legkényelmesebb módon halad finom kormány- és pedálkezeléssel, az Autonomous Sharp-nál pedig sportosan közlekedik, például a célhoz sem feltétlenül a legrövidebb úton megy el, hanem a kanyargóson, ha arra lehetőség van.

De nem csak az autóra hat ki a vezérlőelektronika, hanem a használójára is. A franciák szerint amire az önvezető autók lesznek az általánosak az útjainkon, addigra mindenki olyan kütyüket használ majd, amelyek mindig mindennel kapcsolatban lesznek, így az autó tudja majd a naptár alapján, mit csinált a használója az előtt, hogy beült a kocsiba. Ennek megfelelően egy edzést követően igyekszik majd megnyugtatni az embert, de például azt is tudja majd a fitnesz-karperec alapján, hogy eleget edzett-e az ember, és ennek függvényében javasolja majd, hogy fusson még egy keveset… Az első ülések gombnyomásra ággyá alakulnak, így a tulajdonos akár pihenhet is menet közben.

A belső térben mindenfelé érintőképernyőket használnak, a megszokott érzékelők mellett a fényszórókba épített kamerák is segítik a robotautó tájékozódását. A kerekeket 300 lóerő rendszerteljesítményű hálózatról tölthető hibrid hajtás mozgatja, nem részletezik tovább a dolgot, de valószínűleg ugyanaz a benzin-elektromos rendszerről van szó, ami jövőre a 3008/5008 modellekhez is választható lesz.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!