Elektromos városi kocka

2012. augusztus 6. (hétfő)

A megrendelő igényeire szabják a Qbeak nevű, dán fejlesztésű elektromos autót.

Mik ezek?

X

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - iWiW, Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

Like gomb "Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

Megosztás az iWiW-en! gomb "Megosztás az iWiW-en" gomb. Ezzel a gombbal a legnépszerűbb magyar közösségi oldalon, az iWiW-en tudsz tartalmat megosztani. A felugró ablakban beírhatod véleményedet is, és ha épp nem vagy bejelentkezve, egyben azt is megteheted.

Még az idén megvásárolható lesz a dán ECOmove cég által fejlesztett Qbeak elektromos városi autó, amelynek az a különlegessége, hogy az egyébként csak tanulmányautókon látott megoldásokat használnak az utasterében.

A cikk a hirdetés után folytatódik

A kedves megrendelő például saját maga döntheti el, milyen kialakítású belső teret kér, 1-6 ülőhelyet lehet elhelyezni a csöppnyi karosszériában, még azt is a vásárló dönti el, hová kerüljön a kormánykerék. A nagy flexibilitás többek között annak köszönhető, hogy például a szórakoztatóelektronikai berendezés nem egy rögzített konzol, hanem egy okostelefon-csatlakozó. A dánok úgy voltak vele, hogy ha már mindenki hord a zsebében egy internetezésre- mindenféle egyéb kommunikációra képes eszközt, akkor nincs értelme ugyanezt még egyszer megismételni.

 

A karosszéria egyébként újrahasznosítható, az alakváltozást (városi lökdösődést) jól viselő műanyagból készül, és nagyobb baj esetén pár mozdulattal cserélhető. Többféle kapacitású akkumulátorral is elérhető lesz az autó, a legnagyobbal 300 km a hatótávolság, a kisebbek megrendelése esetén meg alacsonyabb a vételár. A kerékagy-motorok által mozgatott ECOmove Qbeak végsebessége 120 km/óra, azaz nem csak városban képes követni a forgalom ritmusát. A dánok még az idén tervezik az első példányok átadását a megrendelőknek, de azt nem tudjuk, mekkora darabszámokban gondolkoznak.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! iWiW Facebook Twitter

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Elektromos városi kocka

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 1 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK
időrend: növekvő | csökkenő
  • 1. szakipeet 2012. augusztus 6. 16:19

    Ez de marha jó ötlet, hogy magadnak konfigurálhatod :D Bár a videó nem sokat mutat :/ Kéne. Mondjuk nem tudom a MOL hogy számolná a töltés utáni matricákat, kW-ottnként? :D Mert ez is kéne: http://minu.me/-vartacuccok

  • Jelentem a moderátornak!

    X

    Elektromos városi kocka


    Ez de marha jó ötlet, hogy magadnak konfigurálhatod :D Bár a videó nem sokat mutat :/ Kéne. Mondjuk nem tudom a MOL hogy számolná a töltés utáni matricákat, kW-ottnként? :D Mert ez is kéne: http://minu.me/-vartacuccok

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2014/7-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Extra: 50 éves a Skoda 1000 MB, Tuning: Skoda S100
  • Teszt: Seat Leon ST 1.4 TSI, Dacia Logan MCV 1.5 dCi, Toyota Auris Sports Tourer HSD, Toyota Corolla 1.6 CVT, Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI, BMW X5 xDrive30d, Honda CB500X és Honda VFR1200X
  • Vezettük: Audi S1 és Audi S3 Cabriolet, Porsche 911 Targa 4 és 4S
  • Tanácsadó: Autók tavaszi karbantartása

Aktuális: Auto Bild 2014. április

Autó-Motor aktuális címlap
  • Design Award 2014 – szavazzon, melyik autó tetszik a legjobban Önnek!
  • Nyári abroncsok összehasonlítása 225/50 R17-es méretben
  • Vezettük: Mini Cooper S, Seat Leon Cupra, Mercedes C-osztály, Porsche Macan
  • Kompakt szabadidő-autók összehasonlítása: Hyundai ix35, Mitsubishi ASX, ©koda Yeti, Volkswagen Tiguan
  • 100 000 km: Mini Cooper SD Countryman

Időjárás

Budapest

zápor
18 °C
5 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?