Elektromos városi kocka

2012. augusztus 6. (hétfő)

A megrendelő igényeire szabják a Qbeak nevű, dán fejlesztésű elektromos autót.

Mik ezek?

X

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

Like gomb "Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

Még az idén megvásárolható lesz a dán ECOmove cég által fejlesztett Qbeak elektromos városi autó, amelynek az a különlegessége, hogy az egyébként csak tanulmányautókon látott megoldásokat használnak az utasterében.


A kedves megrendelő például saját maga döntheti el, milyen kialakítású belső teret kér, 1-6 ülőhelyet lehet elhelyezni a csöppnyi karosszériában, még azt is a vásárló dönti el, hová kerüljön a kormánykerék. A nagy flexibilitás többek között annak köszönhető, hogy például a szórakoztatóelektronikai berendezés nem egy rögzített konzol, hanem egy okostelefon-csatlakozó. A dánok úgy voltak vele, hogy ha már mindenki hord a zsebében egy internetezésre- mindenféle egyéb kommunikációra képes eszközt, akkor nincs értelme ugyanezt még egyszer megismételni.

 

A karosszéria egyébként újrahasznosítható, az alakváltozást (városi lökdösődést) jól viselő műanyagból készül, és nagyobb baj esetén pár mozdulattal cserélhető. Többféle kapacitású akkumulátorral is elérhető lesz az autó, a legnagyobbal 300 km a hatótávolság, a kisebbek megrendelése esetén meg alacsonyabb a vételár. A kerékagy-motorok által mozgatott ECOmove Qbeak végsebessége 120 km/óra, azaz nem csak városban képes követni a forgalom ritmusát. A dánok még az idén tervezik az első példányok átadását a megrendelőknek, de azt nem tudjuk, mekkora darabszámokban gondolkoznak.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Elektromos városi kocka

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 1 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK
időrend: növekvő | csökkenő
  • 1. szakipeet 2012. augusztus 6. 16:19

    Ez de marha jó ötlet, hogy magadnak konfigurálhatod :D Bár a videó nem sokat mutat :/ Kéne. Mondjuk nem tudom a MOL hogy számolná a töltés utáni matricákat, kW-ottnként? :D Mert ez is kéne: http://minu.me/-vartacuccok

  • Jelentem a moderátornak!

    X

    Elektromos városi kocka


    Ez de marha jó ötlet, hogy magadnak konfigurálhatod :D Bár a videó nem sokat mutat :/ Kéne. Mondjuk nem tudom a MOL hogy számolná a töltés utáni matricákat, kW-ottnként? :D Mert ez is kéne: http://minu.me/-vartacuccok

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2015/6-os számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Vezettük: Opel Mokka 1.6 DTI és Opel Insignia 2.0 CDTI, Volvo XC90, Lexus NX 200t, Mercedes CLA Shooting Brake
  • Bemutató: ŠHonda Civic Type R, Renault Kadjar, Volkswagen Touran, BMW F 800 R és BMW S 1000 XR
  • Teszt: Seat Leon X-Perience 2.0 TDI DSG, BMW X6 xDrive30d
  • Szerviz sztori: Kispolszki újraélesztése
  • Tanácsadó: nyári gumiabroncsok évszakos teendői, ADAC abroncsteszt

Időjárás

Budapest

zápor
14 °C
10 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?

Autómotor Piactér