Fotó: Utazz Bálinttal – Benedek Bálint

A helyi közösségi közlekedésben a villanymotoros buszoké a jövő, ezen a piacon szeretné megvetni a lábát a Goldi Mobility Kft., amely magyar-szingapúri közös fejlesztésű, hazánkban összeszerelt elektromos buszokat mutatott be. A Goldion E9-es 8,5 méteres, az E12-es 12 méteres hosszúságú. A járművekre 4 év/300 000 km garanciát vállal a gyártó, és ez idő alatt a szervizelési költségeket is átvállalja, azaz a kopóalkatrészek cseréjéért se kell fizetni – egyedüli kivételt a gumiabroncsok jelentik, amelyek halálát gyakran külső behatás miatti sérülés okozza.

„A szingapúri kollégákkal közösen kifejlesztett elektromos buszok mind paramétereiben, mind teljesítményben és minőségben is magas színvonalat képeznek a piacon, ráadásul ár-érték arányban is az élmezőnyben vannak. A járművek uniós alkatrészekből állnak össze, a legkorszerűbb technológiai megoldásokkal vannak felszerelve az alumínium karosszériától a digitális műszerfalon át a biztonságot nyújtó belsőtérig. Hatótávolságuk 310 kilométer, de rendelhető hozzájuk GOLDiON 120 kW-os gyorstöltő kétéves garanciával”– mondta Kovács Ferenc, a Goldi Mobility tulajdonosa, hozzátéve, hogy a fejlesztés állami támogatás nélkül zajlott.
A cég egyébként reméli, hamarosan kigördülhet majd a gyártócsarnokból a tüzelőanyagcellás áramforrású, elektromos hajtású 18 méteres csuklós busz, ami európai szinten egyedülálló konstrukció.