A robogókat elsősorban városban használják, az elektromos hajtással városban lehet a legnagyobb előnyöket elérni (helyi környezetszennyezés, zajkibocsájtás hiánya), így tehát kézenfekvő, hogy a BMW rögtön kombinálja a kettőt. Egyelőre még csak tanulmány a BMW E-Scooter, de minden valószínűséggel a márka i jelzésű modelljeinek sorát fogja gyarapítani hamarosan.

Mivel a bajor cég mérnökei még soha nem csináltak ilyet, nem is voltak olyan hagyományok vagy beidegződések, amelyekhez ragaszkodni kellett volna. Ennek megfelelően például nincs is külön váza az E-Scooternek, hanem az akkumulátor alumínium háza jelenti a gerincét. A hajtómotor teljesítményéről csak annyit mondanak, hogy az elég erős ahhoz, hogy előzni lehessen, és meredek emelkedőn gond nélkül menjen az indulás még két személlyel is. A 0-60-as sprintet nagyjából annyi idő alatt teljesíti, mint a mai maxi robogók.

Az akkumulátor alumínium háza adja a BMW E-Scooter gerincét Az akkumulátor alumínium háza adja a BMW E-Scooter gerincét

Az elektromotort a BMW mérnökei az ülés alá rejtették, onnan rögtön két darab fogazott szíjjal viszik a hajtást a hátsó kerékre. Az akkumulátorban nagyjából 100 km megtételére elegendő energiát lehet elraktározni, a teljesen lemerült akkumulátort Európában 3 óra alatt lehet feltölteni normál konnektorról.