Amíg az első generációnál egyszerűen a kínálat része volt a 4,2 literes V8-as turbódízel, a második Audi Q7-esnél már SQ7 névre hallgat ez a változat – idő közben generációváltás történt az erőforrásnál, a lökettérfogat 4 literre csökkent, de a 2 turbófeltöltő mellé egy elektromos légsűrítőt is kapott a motor.

Utóbbival a turbólyuk ellen küzdenek, a 7 kW teljesítményű villanymotor a közteshűtőnél helyezkedik el, energiaellátásról az autó 48 V-os fedélzeti rendszerébe tartozó, a csomagtér alatt elhelyezett lítium-ion akkumulátor gondoskodik (az összkerékkormányzás is erről működik). A csúcsteljesítmény 435 lóerő és 900 Nm, utóbbi az 1000-3250/perc fordulatszám-tartományban mérhető. A 8 fokozatú automatikus váltót is módosítani kellett a hatalmas nyomaték miatt.

Ez a bődületes teljesítmény 4,8 másodperces 0-10 km/h gyorsulást tesz lehetővé, a csúcssebesség elektronikusan korlátozott 250 km/h, és a szabványos átlag mindössze 7,4 l/100 km. A felfüggesztésben minden, a Q7-eshez elérhető elektronikusan szabályozható extra benne van (összkerék-kormányzás, aktív stabilizátorok, légrugózás, állítható lengéscsillapítás), a karbon-kerámia fékekért felárat kell fizetni. Kívülről az egyedi mintázatú hűtőrácsról, a nagyobb méretű légbeömlőkről és a négy szögletes kipufogó-végződésről lehet felismerni az Audi SQ7-est, amely alapáron 20 colos felniket kap, de akár 22 colos felnik is kérhetőek. Meglepő módon még ennél a változatnál is felárat kell fizetni a virtuális műszeregységért.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Hozzászólások