Elektromos légsűrítővel jön az Audi SQ7

2016. március 4. (péntek)

Az új fejlesztésű 4,0 literes V8-as biturbó dízelnél villanymotoros légsűrítővel küzdenek a turbólyuk ellen.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Amíg az első generációnál egyszerűen a kínálat része volt a 4,2 literes V8-as turbódízel, a második Audi Q7-esnél már SQ7 névre hallgat ez a változat – idő közben generációváltás történt az erőforrásnál, a lökettérfogat 4 literre csökkent, de a 2 turbófeltöltő mellé egy elektromos légsűrítőt is kapott a motor.


Utóbbival a turbólyuk ellen küzdenek, a 7 kW teljesítményű villanymotor a közteshűtőnél helyezkedik el, energiaellátásról az autó 48 V-os fedélzeti rendszerébe tartozó, a csomagtér alatt elhelyezett lítium-ion akkumulátor gondoskodik (az összkerékkormányzás is erről működik). A csúcsteljesítmény 435 lóerő és 900 Nm, utóbbi az 1000-3250/perc fordulatszám-tartományban mérhető. A 8 fokozatú automatikus váltót is módosítani kellett a hatalmas nyomaték miatt.

Ez a bődületes teljesítmény 4,8 másodperces 0-10 km/h gyorsulást tesz lehetővé, a csúcssebesség elektronikusan korlátozott 250 km/h, és a szabványos átlag mindössze 7,4 l/100 km. A felfüggesztésben minden, a Q7-eshez elérhető elektronikusan szabályozható extra benne van (összkerék-kormányzás, aktív stabilizátorok, légrugózás, állítható lengéscsillapítás), a karbon-kerámia fékekért felárat kell fizetni. Kívülről az egyedi mintázatú hűtőrácsról, a nagyobb méretű légbeömlőkről és a négy szögletes kipufogó-végződésről lehet felismerni az Audi SQ7-est, amely alapáron 20 colos felniket kap, de akár 22 colos felnik is kérhetőek. Meglepő módon még ennél a változatnál is felárat kell fizetni a virtuális műszeregységért.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Elektromos légsűrítővel jön az Audi SQ7

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/12-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Vezettük: Audi RS 7 Sportback, Suzuki Baleno, Porsche 718 Boxster S
  • Összevont teszt: Mazda MX-5 G160 és Mini Cooper S Cabrio
  • Teszt: Opel Astra ST 1.6 Biturbo CDTI és Insignia ST 1.6 CDTI, BMW 318d és 330i xDrive, Volvo XC90 T8, Honda SH300i
  • Tanácsadó: Felnijavítás
  • Használt: ©koda Fabia (1999-2007)
Autómotor Piactér