A nemrég búcsúzott Ford Focus RS különlegessége (az eleinte szériában cserélt motortól eltekintve) a GKN Driveline által fejlesztett, hátsó differenciálművet nélkülöző összkerékhajtás volt, amelynek köszönhetően Drift-üzemmóddal is rendelkezett a 350 lóerős autó. Az új generációnál meg egyenesen a kompakt kategória csúcsát célozzák meg, szintén a GKN Driveline segítségével. A Car Magazine értesülése szerint nem kardántengelyes lesz az összkerékhajtás, hanem az eTwinster fantázianevű villanymotoros hátsó tengelyt kapja meg a forró ferdehátú akkora teljesítménnyel, hogy továbbra is képes lesz majd dritfelni… A 2,3 literes turbómotor az első kerekeket hajtja majd, a teljesítményét várhatóan 300 lóerő fölé növelik, ehhez jön majd még vagy 200 lóerő a hátsó tengelyről, ami 400 lóerőt meghaladó rendszerteljesítményt eredményez. Kíváncsian várjuk a fejleményeket…