Elektromos hajtás helyett kompresszoros, V8-as benzines – dupla áron

2016. január 12. (kedd)

Elkészült a VLF Destino, a korábbinál nagyobb teljesítménnyel, kézi váltó nélkül és alaphangon 67 millió Ft-os vételáron.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Több fontos változás is történt a Destino nevű autóval kapcsolatban, a legfontosabb például az, hogy végre megkezdődött a sorozatgyártása. De van egy új ember is az idő közben VLF Automotive néven futó vállalkozásnak, felvették vezető formatervezőnek azt a Henrik Fiskert, aki az autó alapját jelentő Karma nevű hatótávnövelős elektromos autót tervezte. A jelenleg az Aston Martinnal hadilábon álló dizájner mindehhez a nevét is adja – személyes szignál minden egyes elkészült példányt.


A technikában is történtek változások az elmúlt két év alatt, ahogy a GM is újabbra cserélte a Corvette-ben használt, kompresszoros 6,2 literes small block V8-ast, úgy a VLF Destino orrában is a 647 LE/819 Nm teljesítményű legújabb egység dolgozik. Nincs szívómotor, nincs kézi kapcsolású váltó, ilyennel nem vesződnek, egyedüliként 4 fokozatú automatikus váltót adnak, amivel 3,9 másodperc alatt gyorsul 96 km/h-s sebességre a javarészt alumínium karosszériás sportlimuzin, a végsebesség 322 km/h.

Nem keverendő egyébként a hamarosan szintén a piacra visszatérő Fisker Karmával a VLF Destino, azt egy külön manufaktúrában gyártják a michigani Auburn Hills-ben. Az egyedi igényeket messzemenően képesek teljesíteni, alumínium helyett például karbon tetőlemez is kérhető, természetesen az ügyfél kívánságának megfelelő színre fényezik a karosszériát, számos bőr belső közül lehet választani, a 22 colos felnik (elöl 265/30, hátul 305/30-as abroncsok) alapáron járnak.

Ezek után nem szabad csodálkozni azon, hogy az eredeti Fisker Karma árának mintegy kétszeresét, 229 000 dollárt kérnek minden egyes VLF Destino-ért.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Elektromos hajtás helyett kompresszoros, V8-as benzines – dupla áron

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/16-os számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Extra: Bud Spencer filmjárművei
  • Vezettük: Audi Q2, Kia Niro, Alfa Romeo Giulia, Honda NSX, Yamaha XSR900
  • Teszt: Fiat Tipo 1.4, Ford Focus RS
  • Tanácsadó: Defektjavítás
  • Használt: Kozmetikai teendők eladás előtt
Autómotor Piactér