A TGMY elnevezésű japán vállalkozás – aki például a Mitsuoka Himiko-t is átépíti elektromos hajtásúvá – készítette el a Toyobaru sportkocsiból az első akkumulátoros-elektromos hajtású autót, amelyet rögtön ki is próbáltak a suzukai versenypályán.

A 2:57.0588-as köridő azért is figyelemreméltó, mert a benzinmotor teljesítményének csak a felét tudja az elektromotor, és a tömeg is nagyobb lett 200 kg-mal. A hajtómotor teljesítménye 102 lóerő és 250 Nm, a lítium-polimer akkumulátor-csomag 37 kWh kapacitású.

Az egyenesekben 200 km/órás tempót is elért a Toyota FT86EV elnevezésű alkotás, ami a becslések szerint a hétköznapokban akár 250 km-es hatótávolságot is el tud érni. A motoron kívül még egy húsz ponton állítható verseny-felfüggesztést is kapott az autó, elsősorban azért, hogy a megváltozott tömeghez/tömegelosztáshoz hozzá tudják hangolni a felfüggesztést, a végleges változat alatt már normál – de a benzinmotoroshoz képest áthangolt – futómű dolgozik majd.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!