Még egy darabig vágyakozni fognak a kedves ügyfelek a Ford F-150 Raptor második generációjára, hiába mutatta meg ugyanis a tereprali-felfüggesztéssel rendelkező pickupot a Detroiti Autószalonon a gyár, annak forgalmazása csak 2016 őszén indul majd.

A normál pickuphoz képest teljesen új, erősebb alvázat kap a Raptor, a karosszéria itt is alumíniumból készül, így az elődhöz képest 227 kg-mal csökken a saját tömeg. A motortérben a 3,5 literes EcoBoost V6-os nagy teljesítményű változata kerül, amelyről jelen pillanatban csak annyit mondanak, hogy annak mind teljesítménye, mind nyomatéka meghaladja az első generációban használt 6,2 literes V8-as tudását (411 LE/588 Nm). Új elem a hajtásláncban a 10 fokozatú automatikus váltó.

Újratervezték a felfüggesztést (nagyobb rugóutak), a következő generációs (még nem kapható) BFGoodrich All-Terrain KO2-es abroncsokat szerelnek a 17 colos felnikre, és továbbfejlesztett elektronikus felügyelet segíti a sofőrt, amelynek hat üzemmódja van:
Normal – hétköznapi használat
Street – nagy sebességű vezetés aszfalton
Weather – esőben, havon vagy jégen használatos
Mud and Sand – terepre való fokozat
Baja – nagy sebességű terepjárás
Rock – sziklamászás felezőben

Aki egyébként a Ford F-150 Raptor teljes tudását ki akarja majd használni, annak bizony nem szabad sajnálnia a pénzt a drágább összkerékhajtásra, ahol az első tengelyre is Torsen differenciálmű kerül, amely már képes összezárni az első kerekeket – és így sok szorult helyzetből képes kihúzni az autót. Mivel még van úgy másfél éve a konstrukció csiszolására és esetleges módosítására a Ford mérnökeinek, nem árulták el, mennyibe is fog kerülni a végleges F-150 Raptor.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!