Két héttel ezelőtt már megmutatta a Ferrari új limitált szériás modelljének első képeit, most pedig nem csak az új típus nevét árulták el, de meglepetésre annak nyitott, targatetős változatát is leleplezték. A 812 Competizione és 812 Competizione A limitált darabszámban készül, de a 999 zárt és 599 nyitott példány azt jelenti, hogy kvázi váltja a 812 Superfast és 812 GTS típusokat.

A 6496 köbcentis V12-es szívómotornál a teljesítmény növelése érdekében átalakították a szívóoldal légcsatornáit, csökkentették a belső súrlódást. A titánium hajtókarok 40%-kal könnyebbek a korábban használt acél daraboknál, a dugattyúgyűrűk speciális DLC (diamond-like coating) felületkezelést kaptak, hogy könnyebben csússzanak a hengerfalon, az áttervezett főtengely 3%-kal lett könnyebb. A vezérműtengely is DLC felületkezelést kap, magasabbak lettek a bütykök. A szívósor légcsatornáinál optimalizálták a kanyarokat és lerövidítették a levegő útját. Megnövelték a befecskendező-rendszerben a nyomást, a gyújtásrendszer üzemállapottól függően használ egy- vagy két gyújtógyertyát, nem szikrázik folyamatosan mindkét égéstérben lévő elektróda. A kipufogórendszerbe részecskeszűrő került, ennek zajtompító hatását a hátsó dobok átalakításával kompenzálták. A hűtőrendszer hatásfokát 10%-kal javították úgy, hogy könnyebben halad át a friss levegő a hűtőn (nagyobb szellőzőnyílások oldalt) és az áttervezett hengerfejben a hűtőfolyadék csatorna kanyarjainak formáját optimalizálták. A száraz karteres kenési rendszer áttervezésével kevesebb olajat kell magával vinnie az autónak, miközben 30%-kal több olajat forgat a változó szállítású pumpa.

Mindezek eredményeként a csúcsteljesítmény 830 lóerő 9250/perces fordulaton, a leszabályozási fordulat a Ferrari utcai autóknál rekordnak számító 9500/percre emelkedett. Nem kell aggódni amiatt, hogy a maximális nyomaték csökkent, a 692 Nm (7000/perc) még így is bőven elég, ráadásul alacsony- és közepes fordulatszám tartományban nyomatékosabb az erőforrás. Nem változtatták meg a hétfokozatú, duplakuplungos váltó áttételeit, de újraprogramozással 5%-kal rövidítették le a kapcsolási időt. Ez az apróság is hozzájárul ahhoz, hogy a 0-100 km/óra gyorsulás mindössze 2,85 másodpercig tart, a 0-200 km/óra sprint megvan 7,5 másodperc alatt és a csúcssebesség meghaladja a 340 km/órát.

Az átalakított aerodinamikai csomag nem csak a hűtőrendszer hatásosságát javítja, de a forró levegőt alacsonyabban engedi ki, így az a targatetős változatnál se zavarja majd az utasokat. Az első kerékagyak átalakításával javítják a fék hűtését, a fékfolyadék hőmérséklete 30°C-kal csökken a 812 Superfasthoz képest. A padlóburkolat átalakításával elöl 70%-kal, hátul 10%-kal emelkedik a hátsó tengelyre ható leszorító-erő, míg az új, a karosszéria teljes szélességét elfoglaló diffúzor további 35%-os növekedést eredményez hátul. A kupé hátsó szélvédő helyett olyan légterelő-burkolatot kap, ami javítja a hátsó szárnya hatásosságát, a Competizione A esetén a bukókeret formája látja el ugyanezt a feladatot.

Az átalakított felfüggesztés különlegessége, hogy a négy kerék háromfelé képes állni, azaz az összkerék-kormányzás új vezérlőegységet kapott, ami a hátsó kerekeket már egymástól teljesen függetlenül tudja irányítani, ami a stabilitás növelése mellett a menetstabilizálónak is minden eddiginél nagyobb beavatkozási lehetőséget kínál. A Ferrari 812 Competizione és Competizione A tömege 38 kg-mal csökkent a Superfast és GTS típusokhoz képest, további 3,7 kg-ot lehet lefaragni az opcionális karbon felnik választásával. A kupét 500 000 fontos, a targát 578 000 fontos áron kínálják, ebben az összegben benne van a karbantartás költsége is az első 7 évben.