Egyterűtől kapja a hibrid hajtást a Maserati szabadidő-autója

2016. március 10. (csütörtök)

Nem sokkal a piaci bevezetést követően már hibrid hajtással is elérhető lesz majd a Maserati Levante.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Önmagában nem lenne kifizetődő egy benzin-elektromos hibrid hajtás kifejlesztése, ezért a Maserati mérnökei a konszernen belül néztek körül az új szabadidő-autó (és a vele közös padlólemezt használó szedánok) számára alkalmas hibrid hajtás után. A Chrysler Pacifica egyterűre esett a választásuk, és annak hálózatról tölthető hibrid hajtására.


Ebben a 3,6 literes V6-os szívómotor Atkinson-ciklus szerint működik, a munkáját két darab, a váltóba behajtó villanymotor segíti, ezek energiaellátását pedig egy 16 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor biztosítja, ami 48 km-es hatótávolságot biztosít elektromos módban. A Maserati Levante esetén könnyen lehet, hogy a 248 lóerőnél nagyobb rendszerteljesítményt valósítanak meg  azáltal, hogy eltérő villanymotorokat alkalmaznak; a keresztmotor és 6 fokozatú automatikus váltóról a hosszmotorra és 8 fokozatú automatikus váltóra való áttérésnél ez könnyen megléphető.

Azért sem akart teljesen egyedi hibrid hajtást fejleszteni a Maserati a Levante számára, mert a piackutatások szerint mindössze 6 százalék körüli piaci részesedéssel számolnak. Ennek oka, hogy ebben a kategóriában nem okoz gondot a tulajdonosoknak kifizetni a magas üzemanyagszámlát, Európában meg dízelt vesznek azok, akik spórolni akarnak. Ellenben a piac másik végén, a nagy teljesítményű szegmensben igenis jó esélyeket lát a Maserati, ezért már dolgoznak a biturbó V8-assal szerelt modellel, ennek érkezésére azonban előreláthatóan két évet kell még várni.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Egyterűtől kapja a hibrid hajtást a Maserati szabadidő-autója

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/10-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Tuning: ©koda 1000 MB
  • Teszt: Renault Clio R.S. Trophy, BMW 330e, Kia Optima 2.0 CVVT, Lexus RX 450h
  • Vezettük: Audi SQ7 TDI, Ford Edge
  • Használt: Javítás helyett gányolás
  • Tanéácsadó: Zsebakku és bikázó
Autómotor Piactér