Előreláthatólag 2018-ban indul majd a Riversimple cég által fejlesztett Rasa nevű tüzelőanyagcellás autó sorozatgyártása, de már idén elkészítenek 20 példányt, amelyeket aztán normál közúti forgalomban tesztelnek majd.

Úgy próbálták meg csökkenteni a költségeket, hogy kicsi és könnyű autót készítettek, amelyben elég egy viszonylag kis teljesítményű tüzelőanyagcellát (8,5 kW) építeni, és nincs akkumulátor sem a fedélzeten, kondenzátorokat használnak puffernak – ezek egyébként is ideálisak a fékenergia-visszatápláláshoz. A saját tömeg 580 kg, a karbon utascellához elöl-hátul alumínium segédvázak csatlakoznak, a karosszéria üvegszálas műanyagból készül, a tüzelőanyagcella tömege mindössze 19 kg.

Négy, viszonylag kis teljesítményű kerékagy-villanymotor hajtja a prototípust, a rendszernyomaték 600 Nm, és mindössze 18 mozgó alkatrész van az egész hajtásban. Nem a gyorsaság a lényeg, a 60 mérföldes, azaz 96 km/h-s elektronikusan korlátozott csúcssebességet 10 másodperc alatt éri el a Riversimple Rasa, de hosszú időn keresztül képes tartani ezt a tempót. A lényeg az volt, hogy a tartályban elférő 1,5 kg hidrogénnek mintegy 483 km távolságra képes eljutni. A Riversimple egyébként nem eladni akarja az autóit, a viszonylag magas bekerülési költség miatt eleve finanszírozási modellekben gondolkoznak, magán és céges vásárlókon kívül autómegosztási programokra is számítanak ügyfélként.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Hozzászólások