Egyre civilizáltabb autót gyárt a McLaren, a legújabbnak használható csomagtere van

2016. február 25. (csütörtök)

Olyan autókat gyárt a McLaren, amelyekre a gazdag vásárlók vágynak, így az idén megduplázzák a termelésüket.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Nemrég 250 munkást vett fel a McLaren, hogy beindítsa a második műszakot a wokingi gyárban, az idén már 3000 autó gyártásával számolnak (2015: 1654), és ahhoz, hogy ezt a mennyiséget el is adják, olyan autókat készítenek, amelyekre a vásárlók vágynak. A McLaren 570GT esetén például használható méretű csomagtérrel és több extrával kedveskednek az ügyfeleknek.


A karosszériát is átalakították az 570S-hez képest, mert nagy méretű hátsó szélvédőt kapott, amely egyben a motor felett és előtt elhelyezkedő extra csomagtérnek a fedele is – a sajtófotókon látható jobbkormányos autónál balról, azaz a padka felől nyílik, de a balkormányos piacokon megfordítják a nyitás irányát, hogy ott is a padka felől legyen hozzáférhető ez a 220 literes raktér.  Kocsi orrában elhelyezkedő 150 literes csomagtér változatlan, tehát összesen 370 literrel gazdálkodhat a két utas.

Az átalakítás miatt 1350 kg-ra nő (+37 kg) a saját tömeg, a 4,0 literes V8-as biturbó változatlan teljesítményű (570 LE/600 Nm), és ez már mérhetően lassabbá teszi az autót: a 0-100 km/h-s gyorsulás 3,4 másodpercig tart (+0,2 s), a 0-200 km/h gyorsulás 9,8 másodpercig tart (+0,3 s), a végsebesség változatlanul 328 km/h. Ez inkább elméleti, mint gyakorlati változás, hiszen nem sokan közlekednek állandóan padlógázon.

Sőt, a McLaren úgy számol, az 570GT vásárlók még pályanapokra is ritkán látogatnak majd ki, ezért puhábbá tették a felfüggesztést, elöl 15, hátul 10 százalékkal csökkentették a rugóállandót, és az elektronikus lengéscsillapítást is átprogramozták annak érdekében, hogy kényelmesebb legyen a haladás, a kormány kevésbé közvetlen áttételezésű, hogy könnyebb legyen a városi manőverezés, és legfontosabb változásként a hátsó légterelő törlése 8 százalékkal csökkenti a hátsó tengelyre ható leszorítóerőt. Ehhez hozzájön az 540C típusról származó, csendesebb kipufogórendszer, a karbon-kerámia helyett acél féktárcsák, és a korábbinál csendesebb Pirelli PZero aboncsok.

Az egyébként feláras felszerelések közül az ajtószervo, a bőrkárpit, a panoráma üvegtető és az elektromos ülés- és kormányállítás ott van a fedélzeten, az 12 hangszórós Bower&Wilkins hifiért felárat kell fizetni. A McLaren egyébként az 570S-hez képest mintegy 10 százalékos felárral adja az 570GT típusát, de úgy számol, az eladások sokkal több, mint 50 százalékát adja majd ez a változat, amelynél már figyelembe vették az utasok igényeit is.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Egyre civilizáltabb autót gyárt a McLaren, a legújabbnak használható csomagtere van

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/16-os számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Extra: Bud Spencer filmjárművei
  • Vezettük: Audi Q2, Kia Niro, Alfa Romeo Giulia, Honda NSX, Yamaha XSR900
  • Teszt: Fiat Tipo 1.4, Ford Focus RS
  • Tanácsadó: Defektjavítás
  • Használt: Kozmetikai teendők eladás előtt
Autómotor Piactér