A Honda majdnem 13 évvel ezelőtt, 1999. novemberében dobta piacra első hibrid autóját, az Insight nevű sportkocsinak kinéző, de valójában szupertakarékos (2,9 l/100 km a japán ciklus szerint) autó igazi műszaki csemege volt, például a teljesen alumínium karosszéria miatt.

A soron következő autók már nem voltak ennyire forradalmiak, cserébe megfizethetőbbek és használhatóbbak voltak. Jelenleg a világ 50 országában árul 8-féle hibrid típust a japán cég, és idén kezdte meg a kihelyezett termelést: az Acura ILX Hybrid az Egyesült Államokban készül május óta, Thaiföldön júliusban indult a Jazz Hybrid gyártása, és ugyanezt a típust még az év vége előtt elkezdik összeszerelni a Fülöp-szigeteken.

A közeljövőben dobják majd piacra a kezdetek óta használt IMA (Integrated Motor Assist) nevű egymotoros hibrid hajtás továbbfejlesztett változatát – várhatóan megkapja a motort a hajtásról leválasztó második tengelykapcsolót -, de készítenek egy 2 elektromotoros változatot a középkategóriás autók számára és egy 3 motorosat is az új NSX szuperautónak.

Mérföldkövek

1999.11. Insight 2001.12. Civic Hybrid 2004.12. Accord Hybrid (Észak-Amerika) 2005.04. 100 000 darab 2007.05. 200 000 darab 2009.02. Insight második generáció 2009.08. 400 000 darab 2010.02. CR-Z 2010.10. Jazz Hybrid 2010.12. 600 000 darab 2011.06. Fit Shuttle Hybrid (Japán) 2011.10. Freed Hybrid és Freed Spike Hybrid (Japán) 2011.12. 800 000 darab 2012.05. Acura ILX Hybrid (Észak-Amerika) 2012.09. 1 000 000 darab

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!