1916. május 30-án a Dario Resta által vezetett Peugeot L45-ös nyerte meg az Indianapolis 500-as versenyt; a 4,5 literes motorjáról elnevezett versenyautót az egyszerűen sarlatánoknak nevezett fiatalemberek – Georges Boillot, Jules Goux és Paolo Zuccarelli sofőrök, Ernest Henry mérnök – építették. Erre emlékezik most a francia márka az L500 R HYbrid tanulmánnyal.

Versenyautót álmodtak meg, szóval csak 1 méter magas a karosszéria, mindössze 1 tonna a saját tömeg, és csak a vezetőnek jut hely a második generációs i-Cockpit műszerfalat idéző utastérben. A huszadik század elejének versenyautóit próbálták megidézni, inkább kevesebb, mint több sikerrel, hiszen az eredeti versenyautó kétszemélyes volt, szabadon álló kerekekkel…

A benzin-elektromos hibrid hajtást a Peugeot Sport mérnökei készítették el – lényegében arról a rendszerről van szó, amelyet a 308 R HYbrid 4 is megkapott – a benzinmotor 270 lóerős, elöl-hátul egy-egy villanymotor segíti ennek a munkáját, a rendszerteljesítmény 500 lóerő és 730 Nm. A menetteljesítmények közül csak annyit árultak el, hogy a 100 km/h-s sebességet 2,5 másodperc alatt éri el a fekete-kék színű Peugeot L500 R HYbrid.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!