Nem ez az első Ferrarija a P80/C egyedi versenyautót megrendelő hong kongi milliárdosnak, hiszen a pénzen kívül megfelelő kapcsolatok is kellenek egy ilyen, négy évet felölelő munka megrendeléséhez. A megjelenést a Flavio Manzoni által vezette Ferrari Styling Centre készítette, és olyan típusokat említ a sajtóanyag inspirációként, mint a 330 P3/P4, a Dino 206S vagy épp a 250 LM.

Az indokolta a hosszú munkát, hogy miután a formatervezők letettek az asztalra egy javaslatot és arra a megrendelő is rábólintott, azt követően az aerodinamikai szakemberek és a műszaki fejlesztők is kielemezték a megjelenést, és bizony volt, hogy újratervezést rendeltek el, ami aztán újabb jóváhagyásokat és ellenőrző számításokat jelentett. A megrendelő versenypályákon fog száguldani autójával, és elvárta, hogy annak tudása versenyképes legyen.

Versenyautóról lévén szó semmiféle gyalogosvédelmi előírásnak nem kellett megfelelni, ezért lett olyan éles az orr pereme, és a hatalmas méretű hátsó légterelő is csak versenytempónál működik hatásosan. Egy Ferrari 488 GT3-as versenyautót vettek kiindulási alapnak, de csak a technikát vették át, megszabadultak az alumíniumváztól, és teljes egészében karbonból készítették el a gerincvázat és a karosszériát is. A stabilitás javítása érdekében 50 mm-rel megnövelték a tengelytávolságot.

Annyit módosítottak a felépítésen, hogy a vezetőülést jobban a kocsi középvonala felé helyezték el, amúgy spártai a műszerfal, egyszerű karbon lapon sorakoznak a kapcsolók, a kormányról pedig alul-felül szó szerint levágták a karimát. A világítás leginkább csak helyzetjelzőként működik, az első-hátsó szellőzőnyílásnak kinéző résben elhelyezett LED-ek nem képesek megvilágítani az utat.

Nincs klasszikus értelemben vett motorháztető, helyette az egész karosszéria hátulját lehet egyben leemelni, ami egyfelől megkönnyíti a szervizelést, másfelől jól láthatóvá teszi a versenytechnikát. A karosszéria külsejére az új Rosso Vero fantázianevű vörös árnyalatot fújták – a nevet az ügyfél választotta –, egyébként pedig a lehető legtöbb helyen jól látható módon jelenik meg a karbon. Az egyedi Ferrari P80/C versenyautó teljesítményéről és tudásáról semmit nem árultak el.