Egy újabb shooting brake az Italdesign műhelyből

2016. március 21. (hétfő)

Noha a piacon jelentéktelen a részesedésük, az olasz Italdesign stúdió évtizedek óta erőlteti a shooting brake karosszériát. A GTZero a legújabb.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Legalább annyira a múltról szól az Italdesign GTZero elnevezésű tanulmány, mint amennyire a jövőről. Az ihletet adó tervek között a következő, általuk készített autókat sorolják fel: Alfa Romeo Scighera, Bizzarini Manta, Daewoo Bucrane és Ferrari GG50 – ki gondolta volna, hogy az időközben az autóiparból kivonult dél-koreai márkanevet ilyen illusztris társaságban találjuk majd?


A közös vonás az előbb felsorolt autókban a shooting brake karosszéria, amelyet jelen esetben a legmodernebb világítástechnikával és aktív aerodinamikával láttak el. Elöl 22, hátul 23 colos felniket alkalmaznak, amelyeket Pirelli P Zero Nero abroncsokba burkolnak.

Igazán az utastérben érhető tetten a jövő, ahol a sofőrnek mindössze egy hagyományos kezelőszervet hagytak meg, a rögzítőféket, minden mást érintőképernyőkön keresztül lehet vezérelni, természetesen az információkat is digitális kijelzőkön kapják az utasok. A luxussal nem spóroltak, kézzel készített bőr borítja az üléseket és a műszerfalat, egyébként karbon és matt-alumínium betéteket használtak.

A karbonból sütött monocoque-vázba összesen három villanymotort építettek, kettő az első, egy a hátsó kerekeket hajtja, a rendszerteljesítmény 490 LE. Az akkumulátorcsomag mintegy 500 km megtételére elegendő energiát képes tárolni, villámtöltéssel is lehet táplálni (fél óra alatt 80 százalékra tölt), az elektronikusan korlátozott csúcssebesség 250 km/h. A sportos vezethetőséget szolgálja még az Italdesign GTZero összkerékkormányzása.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Egy újabb shooting brake az Italdesign műhelyből

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/10-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Tuning: ©koda 1000 MB
  • Teszt: Renault Clio R.S. Trophy, BMW 330e, Kia Optima 2.0 CVVT, Lexus RX 450h
  • Vezettük: Audi SQ7 TDI, Ford Edge
  • Használt: Javítás helyett gányolás
  • Tanéácsadó: Zsebakku és bikázó
Autómotor Piactér