Nemrég számoltunk be a Volgabus nevű önjáró kisbusz próbaüzemének megkezdéséről, egy technológiai park területén belül használhatják az ott dolgozók a sofőr nélküli, de távfelügyelettel közlekedő járművet.

A Moszkvai Autószalonon mutatkozott be a Kamaz és az állami NAMI autóipari kutatóintézet közös fejlesztésében készülő Shuttle nevű robotbusz, amely ugyan puccosabb karosszériát és belső kialakítást kapott, de egyébként nagyjából ugyanakkora méretű és kapacitású, mint a Volga autógyár alkotása. A hossz 4,6 méter, a szélesség 2 méter, a magasság 2,6 méter, az utastérben egyszerre tucatnyian utazhatnak, 3-3 ember az elöl-hátul keresztben elhelyezett padokon, hatan pedig középen állva. Biztonsági övek nincsenek, de őszintén szólva nem is nagyon van rájuk szükség, hiszen 25 km/h-s utazósebességet céloztak meg.

A Kamaz és a NAMI közös alkotása nem moduláris felépítésű, a fém vázra egyszerű üvegszálas műanyag/üveg karosszériát húznak. Egy fő haladási iránya van, ebből következően viszont sokkal kevesebb érzékelőre van szüksége, és a megrendelő kívánságától függően egy- vagy két hajtó villanymotorral (tengelyenkénti elosztásban) rendelkezik majd. Nem is annyira a városi, sokkal inkább a nagy méretű üzemeken belüli közlekedésre szánják ezt az önjáró buszt, arról egyelőre nincs hír, mikor kezdődik meg a próbaüzem.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!