Manapság egyre többen próbálkoznak versenyautók építésével, a kanadai Magnum Cars csapata is így tett azzal a különbséggel, hogy az ő járművük megfelel – legalábbis a helyi – forgalomba helyezési követelményeknek, így rendszámot is kaphat és közúton is lehet használni.

Némi megkötéssel persze, nincs nagyon szabadmagasság, így még egy szabályosan megépített fekvőrendőr is komoly akadályt tud jelenteni, nem is beszélve a tető, a szélvédő és minden egyéb, időjárás elleni védelem hiányáról. Amúgy a Magnum Cars szakemberei már 1968 óta foglalkoznak versenyautó-építéssel, azonban csak a képeken látható MK5 névre hallgató az első, rendszámos autójuk.

A technika a versenysportot idézi, karbonból és repülőgépeknél használt alumínium ötvözetekből áll össze a karosszéria, a meg nem nevezett – de valószínűleg motorkerékpárból származó – benzinmotor maximális fordulatszáma 11 000/perc, a váltó hatfokozatú, szekvenciális. A 250 lóerős teljesítménynek mindössze 545 kg-is száraz tömeggel kell megbirkóznia, ami 3,2 másodperc 100-ra gyorsulást és a széria-áttételezéssel 240 km/órás végsebességet tesz elérhetővé, no és akár 2 G-t meghaladó keresztgyorsulást a megfelelő abronccsal. Jövőre 20 darab MK5-öst kíván értékesíteni a Magnum Cars, a vételár különösebb extra kívánságok teljesítése nélkül 29,75 millió forintnak megfelelő kanadai dollár. Adók és egyéb közterhek nélkül, természetesen.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!