Nem szabálytisztelő a Nissan, hiszen a müncheni Altstadt-Ring alagútban 50 km/óra a megengedett, de a műszeregység szerint 64 km/órával (40 mph) halad itt az autó. Az ehhez a sebességhez tartozó 4000/perces motorfordulat nem tűnik gazdaságosnak, főleg Eco menetprogramban…

A hivatalos kémfotókat követően most sejtelmes beltéri részletekkel hívja fel a figyelmet a Nissan a Qashqai közelgő generációváltására, és azt megállapíthatjuk, hogy a júniusban bemutatott Rogue – Európában X-Trail – belsejét kapja a modell annyi eltéréssel, hogy az utas előtti díszvarrás másképp kanyarodik. Jobb minőségérzetet, fejlettebb online szolgáltatásokat ígérnek, a csúcsfelszereltséghez masszázsfunkciós első üléseket adnak, extraként lesz kérhető Bose hifi a csomagtartóba helyezett mélynyomóval. Jobb körkilátást valósítottak meg a mérnökök, vékonyabbak az A oszlopok, a külső tükröket az ajtóra szerelik. Több hely jut az utasoknak, a hátsó lábteret 28 mm-rel növelik, a fejtér 15 mm-rel nagyobb, a két első ülést egymástól messzebb helyezik el. A bővebb állítási tartománnyal 145-192 cm közötti vezetők tudnak kényelmes üléspozíciót kialakítani. A vezető előtt már egy 12,3 colos képátlójú monitor és opcionálisan egy 10,8 colos képátlójú fel-a-fejjel kijelző tájékoztat, a központi érintőképernyő 9 colos.