A Clemson Egyetem diákjai idén a General Motors segítségével készítettek tanulmányautót, a Deep Orange 5 elnevezésű alkotás azt próbálja megmutatni, hogy a fiatalok szerint milyen lesz a 2020-as év városi autója.

Annyiból új az elképzelés, hogy az ötlet a diákoktól származik, az autógyártó mérnökei igazából csak a műszaki megvalósításban segítettek, tehát mindenféle szuper műszaki megoldások helyett egy meglepően földhözragadt városi járműről van szó. Igazából csak az utastér fontos, nagyobb tárgyak esetén úgyis házhoz szállítást vesznek igénybe az emberek. Az utastérben négy ülés található, az anyósülés szembefordítható a hátsókkal. Mivel megfizethető autóról beszélünk a Deep Orange 5 esetén, nincs robotautó-technológia, hagyományos vezetőhelyet találunk bal elöl.

Ami viszont új a mai autókhoz képest, az a teljesen digitális műszerfal, illetve az ajtókba kívülre beépített monitorok, amelyek segítségével az utasok kommunikálhatnak a közlekedés többi résztvevőjével – 2020-ban még nem lesz általános a jármű-jármű kommunikáció. Egyébként a fedélzeten mindenféle kütyüvel megbirkózó kommunikációs egység található, hiszen az amerikai fiatalok már ma is inkább a virtuális térben élnek.

Nem egyéni tulajdonosra, hanem közösségi használatra (autómegosztás) találták ki a CU-ICAR Deep Orange 5-öst, hiszen a fiatalok nem akarnak olyan dolgokkal vesződni, mint egy autó fenntartásával foglalkozás, ők egyszerűen csak használni akarják ezt. Ezt könnyíti meg például a kettős zsanérral ellátott ajtó, amelyet szűk helyeken is ki lehet nyitni. A hajtásról semmi információt nem közöltek.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!