Hosszas előkészítőmunka előzte meg a NIO nevű autómárka létrejöttét, ide tartozik például a Formula E világbajnokságban induló NextEV csapat is. A márkának egyébként csak saját fejlesztőközpontja van, a járműveit már bérgyártásban fogják készíteni, elsőként Kínában, a JAC (Jiangling Automotive Corporation) üzemében – utóbbi céggel közösködik a Volkswagen egy kínai újenergiás autómárka létrehozása ügyében.

Korábban már megmutatták az ES8-as szabadidő-autót, most pedig a legfontosabb számokkal is rendelkezünk. A rendszerteljesítmény 326 LE/420 Nm lesz, ami 4,4 másodperces 0-100 km/h sprintre elég, a végsebesség 200 km/h – de ezt csak egy percen át képes tartani az autó. A tartós csúcssebesség 180 km/h, ezt fél órán keresztül tudja tartani, ekkor az akkumulátor merülése szab határt a száguldásnak.

Az európai mérési módszer szerint 355 km a hatótávolság, a kínai nemhivatalos városi ciklus alapján (60 km/h-s átlagsebességgel) 500 km-t tud megtenni a NIO ES8-as egy feltöltéssel, a lítium-ion akkumulátor 67 kWh kapacitású. A teljesen lemerült telepet 240 V-os konnektorról 8 óra alatt lehet feltölteni, villámtöltővel egy óra alatt lehet 80 %-ra növelni az energiaszintet. A karosszéria egyébként 5022 mm hosszú, 1962 mm széles, 1753 mm magas és 3010 mm a tengelytávolsága, az utastér hétszemélyes, a saját tömeg pedig 2460 kg. Kínában decembertől kapható, még 2018-ban megjelenik az európai piacon is.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!