Az évek során folyamatosan egész modellcsaláddá bővült az Audi túraautója, az A5-ös kupé mellé kabrió, Sportback karosszéria, illetve ezek S5 változata érkezett. Utóbbiak közül a koraiak még 4,2 literes V8-as motorral rendelkeztek, a fiatalabb Sportback azonban már a 3,0 literes, V6-os kompresszoros erőforrást használta.

A modellfrissítés során némileg átláthatóbb lesz a helyzet, ugyanis az összes S5-ös motorterében a mechanikus feltöltővel segített V6-os dolgozik, 333 lóerős teljesítménnyel. Utóbbi ugyan gyengébb a V8-asnél, de hamarabb gyorsul fel 100 km/órás tempóra és alacsonyabb a fogyasztása – a kisebb tömeg miatt meg kevésbé orrnehéz.

Csak a kompresszoros, V6-os TFSI-vel adják a jövőben az S5-öst Csak a kompresszoros, V6-os TFSI-vel adják a jövőben az S5-öst

Az Audi A5 esetén a legnagyobb újdonság a teljesen új fejlesztésű 1.8 TFSI, amelynek teljesítménye 170 lóerő, nyomatéka 320 Nm. A szabványos fogyasztás ezzel a motorral 5,7 l/100 km, ami 22 százalékkal alacsonyabb a korábbinál – átlagban csak 11 százalék a csökkenés, javarészt a sz alapáron adott motorleállítónak köszönhetően. A kompresszoros V6-os is elérhető az A5-höz, a teljesítménye azonban „csak” 272 lóerő.

Egy egész mm-rel nőtt az A5/S5 hossza az új lökhárító miatt Egy egész mm-rel nőtt az A5/S5 hossza az új lökhárító miatt

A karosszéria megújulásánál csak a lökhárítókat pisálták meg, a karosszéria teljes hossza 1, azaz egy milliméterrel nőtt. Felár ellenében akár részben LED-es fényszórók is rendelhetőek, a 16 színből álló választék nagyrészt megújult. Az utastérben a kormányt, a bajuszkapcsolókat kicserélték, egységesítették a kijelzők fehér megvilágítását.