Népszerű ugyan a Bentley Continental V8-as motorral szerelt változata, de a gyár nagyon ügyel arra, hogy az ne veszélyeztesse a W12-es motorral szerelt csúcsváltozat pozícióit. Ennek köszönhető, hogy az új, sportosabb változat csak 21 lóerővel lett erősebb.

Azzal, hogy 521 lóerőre nőtt a Győrben gyártott biturbó V8-as teljesítménye, harmadával csökkent a W12-eshez meglévő lóerő-különbség. Ebben a teljesítmény-régióban és 2,75-2,9 tonnás (kupé-kabrió)saját tömeg mellett nem nagyon érezhető ez a minimális gyarapodás, így módosították a megjelenést is, hogy  kedves tulaj tudja mivel bizonyítani, hogy ő igenis az erősebbik V8-ast kérte.

De ez még nem minden, hiszen a felfüggesztést is áthangolták. A hasmagasság 10 mm-rel lett alacsonyabb, elöl 45 százalékkal, hátul 33 százalékkal növekedett a rugóállandó, újak a lengéscsillapítók és merevebb a stabilizátor, és ennek megfelelően módosították a menetstabilizáló szabályozási tartományát. Sportos túraautóként pozicionálta a gyár az újdonságot, amely 4,5 (4,7) másodperc alatt gyorsul 100-ra, és 309 (308) km/óra a végsebesség (zárójelben a kabrió adatai). 2014 elejétől lesz elérhető a Bentley Continental GT és GTC V8 S, a vételárat egyelőre nem közölték.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!