Egy lépés előre, egy lépés hátra: az új Ford Ka+

2016. március 8. (kedd)

Saját műszaki alapra építi új minijét a Ford, amely aktuális arcot és ötajtós karosszériát kap. Az ára érezhetően csökken a jelenlegihez képest.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Az első generációs Ford Ka miniautó a Fiesta padlólemezét használta, épp csak a karosszériát spórolták le róla (meg a rozsdavédelmet a műanyag kerékjárat-peremek alól…), a második generációt itt Európában a Fiat-tal közös alapra építették fel, és inkább kevesebb, mint több sikerrel próbáltak meg életstílus-autót faragni belőle. Egyfelől nem nagyon tudták olcsóbban adni a Fiestánál, másfelől a Fiat is állandóan kapacitálta a partnerét, nem kell neki annyi Ka, hadd gyártson már Fiat 500-asokat helyette.


Szóval amilyen nagy siker volt eleinte a Ka, annyira lett belőle rétegmodell. Most azonban újra sikerautót akarnak faragni belőle, ami azzal kezdődik, hogy újra házon belülről származik az alap, ami nem más, mint az előző generációs Fiesta padlója – ami szegről-végről ugyanaz, mint ami az első generáció alatt is szolgált. Világszerte aktuálisan háromféle karosszériával kínálja a Ford a minijét, van belőle ötajtós, négyajtós és 4 méternél rövidebb négyajtós, Dél-Amerikában Ka+, Indiában Figo a neve.

Nálunk előbbi néven, tehát Ka+-ként kerül majd a kereskedésekbe az autó, de indiai gyártásból kapjuk, csak az ötajtós karosszériával. Az indiai változathoz képest minimális változtatásokra kell számítani, például a biztonsági felszereltséget az itteni igényekhez igazítják (6 légzsák, ESP, stb.), és valószínűleg a SYNC 3-as fejegységnek is szorítanak helyet a műszerfalon. Utóbbi kulcsfontosságú extra, hiszen fiataloknak szánják az autót, akik mindenféle kütyüvel rendelkeznek, és azokat szeretnék vezetés közben is használni.

A Fiesta vezethetőségét, majdnem olyan tágas utasteret ígérnek (nem sokkal a Ka+ érkezése után kerül sor a Fiesta generációváltásra, amikor egy kicsit megnövelik utóbbi méreteit) alacsony üzemeltetési költségek mellett. Mifelénk várhatóan csak egyféle motorral, az 1,0 literes háromhengeres benzinessel lesz majd választható a Ford minije, de a hírek szerint a 80 lóerő körüli szívó változat mellett a 100 lóerős turbósként is. Vételár tekintetében pontos összeg helyett úgy fogalmazzák meg a célokat, miszerint a Vauxhall Viva (nálunk Opel Karl-ként forgalmazzák majd) árához lövik be az újdonságot, amely várhatóan a Párizsi Autószalonon debütál és valamikor 2017 elején kerül a kereskedésekbe.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Egy lépés előre, egy lépés hátra: az új Ford Ka+

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/13-as számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Teszt: Renault Megane GT, Peugeot 308 GT SW, Mercedes-Benz C 250 Coupé, Ford Mustang Convertible 2.3 EcoBoost aut., Suzuki GSX-S1000
  • Extra: Can-Am Spyder világtalálkozó, Űrbázis a BMW tiszteletére
  • Vezettük: BMW M2, Seat Ateca, Volkswagen Amarok V6 TDI
  • Tanácsadó: Fényezés javítása, festékvastagság mérése
  • Használt: BMW C1 (2000-2002)
Autómotor Piactér