Egy könnyebb és erősebb GT-86

2015. december 29. (kedd)

Ahogy a gyár képzeli a legvadabb GT-86-ost: 45 kg-nyit lefaragtak a tömegből, és 16 lóerővel növelték a teljesítményt.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Továbbra is elhatárolódik a turbófeltöltő alkalmazásától a Toyota, amikor arról van szó, hogy fokozza a GT-86-as sportkocsi tudását, de ez nem jelenti azt, hogy nem tudnak sokkal ütőképesebb autót faragni belőle. Itt van példának okáért a GRMN változat.


A betűk a Gazoo Racing Masters of Nürburgring kifejezésből erednek, és a Toyota házi tuningcégére utalnak, akik szó szerint az utolsó csavarig átfésülték a konstrukciót. Például az első légterelő, a hatalmas méretű hátsó szárny és a motorháztető karbonból készül, illetve az első-hátsó szélvédő kivételével plexire cserélték az üvegeket. Ezekkel a megoldásokkal és a kényelmi extrák elhagyásával sikerült 45 kg-mal csökkenteni a saját tömeget, ami már elég volt ahhoz, hogy a felfüggesztést is áthangolják. A felnik maradtak 17 col átmérőjűek, de amíg elöl maradt a gyári 7 colos szélesség, hátul 8 colos felniket használnak.

A 2,0 literes boxermotornál új a szívósor és a teljes kipufogórendszer, a motoron belül kisebb belső súrlódást eredményező alkatrészeket használnak és könnyebb a lendkerék is, tehát gyorsabban reagál a gázpedálparancsaira az erőforrás, amelynek nem mellékesen 200 LE/204 Nm-ről 216 LE/217 Nm-re nőtt a teljesítménye. Rövidebb végáttétellel is javítják még a rugalmasságot, a megfelelő lassulásról elöl 6, hátul 4 dugattyús féknyergeket használó, körben hűtött tárcsákat alkalmazó fékrendszer gondoskodik.

A Toyota 86 GRMN megmarad japán belpiacos modellnek, mindössze 100 példányt készítenek belőle 15,5 millió Ft-nak megfelelő áron, és annak ellenére a Nürburgringen hangolták a felfüggesztését, hogy a nagy földrajzi távolság ellenére valószínűleg egy példány se jut majd el oda.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Egy könnyebb és erősebb GT-86

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/13-as számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Teszt: Renault Megane GT, Peugeot 308 GT SW, Mercedes-Benz C 250 Coupé, Ford Mustang Convertible 2.3 EcoBoost aut., Suzuki GSX-S1000
  • Extra: Can-Am Spyder világtalálkozó, Űrbázis a BMW tiszteletére
  • Vezettük: BMW M2, Seat Ateca, Volkswagen Amarok V6 TDI
  • Tanácsadó: Fényezés javítása, festékvastagság mérése
  • Használt: BMW C1 (2000-2002)
Autómotor Piactér