Nem aprózza el a dolgot a Volvo, egyszerre hat autóját, termelésének 70 százalékát újítja meg. Első körben a megjelenést rázzák gatyába, még az év vége előtt megérkeznek az új fejlesztésű motorok is, és 2014 végén pedig az XC90 utódlásával egyszerre a svédek saját architektúrája is megérkezik.

Azonban egyelőre ne szaladjunk ennyire előre, van elég látnivaló az S60/V60//XC60/V70/XC70/S80 modellváltásnál. Igen, a Volvo modellváltásról beszél, a hat autónál négyezer alkatrészt módosítottak, és még a régi motorok/váltók dolgoznak a kocsik orrában.

Hiába új, most mégis alaposan átalakították az S60-as megjelenését Hiába új, most mégis alaposan átalakították az S60-as megjelenését

Az új megjelenést az XC60 ihlette, amelynél az eddiginél urbánusabb megjelenésre vágytak a tulajdonosok – ezt úgy érték el, hogy a korábbinál több a karosszéria színére fényezett elem, és megnövelték a hűtőrács méretét is. Ez utóbbi inspirálta az S60/V60 új orrát is, a V70/S80-asnál az a legnagyobb újdonság, hogy immár egyforma a két karosszériaváltozat orra is. Ezen kívül még a motorháztetőkön helyeztek el egy-két új ívet a formatervezők, utóbbiak kapcsán megemlítették azt is, hogy azok tulajdonképpen a menetszél által fújt havat mintázzák.

Módosították az Európában népszerű 60-as kombi farát is Módosították az Európában népszerű 60-as kombi farát is

Az utastérben három változást kell kiemelni. Egy: a műszeregység az összes autóban a V40-esból már ismert változtatható módokkal rendelkező monitor. Kettő: a feláras új fejlesztésű sportülést 100 különböző termetű/tömegű alannyal tesztelték, egyhangú pozitív visszajelzést kaptak. Három: az új multimédiás Sensus fejegység. Utóbbi egy Android operációs rendszert futtató számítógép, amely vagy a tulajdonos telefonjának segítségével és annak előfizetésével fér hozzá azt internethez, vagy külön SIM kártyás előfizetéssel – Magyarországon is elérhető lesz ez a funkció, egyelőre még nem ismertek a költségek.

Egy orra van az S80-asnak és a V70-esnek Egy orra van az S80-asnak és a V70-esnek

Különböző, a Volvo által bevizsgált alkalmazások futtathatóak a számítógépen (tessék megnyugodni, az Angry Birds köztük van), itt érdemes kiemelni, hogy az iGo navigációját teszik be alapértelmezettként a menübe. Az egyes alkalmazások egymással képesek együttműködni, például az interneten kikeres az ember egy célpontot, és elég egy gombnyomás/képernyőbökés/szóban elmondott parancs ahhoz, hogy a navigáció elvigyen oda. Automatikusan frissítik magukat a programok, az iGo térképhez az első két évben jár ingyenes térképfrissítés. A fejegység egyébként képes arra is, hogy az okostelefon összes funkciója elérhető rajta keresztül (az autó monitora lesz a telefon kijelzője). Az új Sensus fejegység egyébként az összes, 2011-es modellév után készített Volvóba akár utólag is beépíthető lesz.

Kicsit szokni kell a 70-es kombi új hátsó lámpáját Kicsit szokni kell a 70-es kombi új hátsó lámpáját

A már felfrissített autókra áprilistól fogadják a megrendeléseket a márkakereskedésekben, a gyártás májusban indul, az első autók júniusban érkeznek meg Magyarországra. A gyár szakemberei egyébként kiemelték, hogy jelentős meggyőzőerőre volt szükség a beszállítók felé, hogy egyik napról a másikra készítsék az új alkatrészeket, most nem hagytak nekik felfutási időt és egyszerre hat autónál is változtattak.

Nagy felbontású képeket az Autó-Motor Facebook oldalán találnak, a Galériában.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!