Nem ez az első eset, és valószínűleg nem is az utolsó, hogy búcsúzunk attól a terepjárótól, amely 1990 óta Land Rover Defender névre hallgat, a központi brit gyár mellett Belgiumban, Dél-Afrikában, Ausztráliában, Spanyolországban, a malajziai Kulim városában készítették. Ha lehet hinni a híreknek, a márkát birtokló Tata Motors nem hagyja veszi az 1948 óta piacon lévő típust, hanem egy ázsiai gyárba telepíti át a szerszámokat, és azokon a piacokon tovább forgalmazza a terepjárót, ahol még megfelel az előírásoknak.

Most azonban a búcsúról van szó, 68 év után állnak le a Land Rover nevet megteremtő jármű gyártásával, a pénteki ünnepélyre 700 korábbi és jelenlegi munkást is meghívtak, és természetesen a legelső prototípus is jelen volt, amikor a zöld színű Defender 90 Heritage Soft Top legördült a szalagról. Noha új autókat nem készítenek már itt – a gyártósort leszerelik -, a szalag helyén korábban gyártott autókat építenek majd újjá itt a Heritage Restoration Programme keretében.

Összesen 12 alkalmazott foglalkozik majd a terepjárók felújításával, közülük 10-en eddig is a szalagon dolgoztak, összesen 172 év tapasztalatuk van a Defenderrel kapcsolatban. A gyártás befejezésével megszüntetik azt az egy évvel ezelőtt felépített installációt, amelyen az 1948-as szerelőszalagot nézhették meg az érdeklődők, cserébe mostantól ezt a túrát egy weboldalon lehet bejárni. Két olyan alkatrész van, amely 1948 és 2015 között változatlan maradt, a tetőpatentok és egy tartórúd az alvázon. Európába 2018-ban tér majd vissza a Defender, a Jaguar/Land Rover Szlovákiában most épülő üzemében készítik majd az új, önhordó karosszériás szabadidő-autót.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!