Egy időre most Defender nélkül maradunk

2016. február 1. (hétfő)

Pénteken legördült az utolsó Land Rover Defender a solihulli gyár szalagjáról, pár hónapig most sehol nem gyártanak ilyen néven terepjárót.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Nem ez az első eset, és valószínűleg nem is az utolsó, hogy búcsúzunk attól a terepjárótól, amely 1990 óta Land Rover Defender névre hallgat, a központi brit gyár mellett Belgiumban, Dél-Afrikában, Ausztráliában, Spanyolországban, a malajziai Kulim városában készítették. Ha lehet hinni a híreknek, a márkát birtokló Tata Motors nem hagyja veszi az 1948 óta piacon lévő típust, hanem egy ázsiai gyárba telepíti át a szerszámokat, és azokon a piacokon tovább forgalmazza a terepjárót, ahol még megfelel az előírásoknak.


Most azonban a búcsúról van szó, 68 év után állnak le a Land Rover nevet megteremtő jármű gyártásával, a pénteki ünnepélyre 700 korábbi és jelenlegi munkást is meghívtak, és természetesen a legelső prototípus is jelen volt, amikor a zöld színű Defender 90 Heritage Soft Top legördült a szalagról. Noha új autókat nem készítenek már itt – a gyártósort leszerelik -, a szalag helyén korábban gyártott autókat építenek majd újjá itt a Heritage Restoration Programme keretében.

Összesen 12 alkalmazott foglalkozik majd a terepjárók felújításával, közülük 10-en eddig is a szalagon dolgoztak, összesen 172 év tapasztalatuk van a Defenderrel kapcsolatban. A gyártás befejezésével megszüntetik azt az egy évvel ezelőtt felépített installációt, amelyen az 1948-as szerelőszalagot nézhették meg az érdeklődők, cserébe mostantól ezt a túrát egy weboldalon lehet bejárni. Két olyan alkatrész van, amely 1948 és 2015 között változatlan maradt, a tetőpatentok és egy tartórúd az alvázon. Európába 2018-ban tér majd vissza a Defender, a Jaguar/Land Rover Szlovákiában most épülő üzemében készítik majd az új, önhordó karosszériás szabadidő-autót.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Egy időre most Defender nélkül maradunk

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/10-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Tuning: ©koda 1000 MB
  • Teszt: Renault Clio R.S. Trophy, BMW 330e, Kia Optima 2.0 CVVT, Lexus RX 450h
  • Vezettük: Audi SQ7 TDI, Ford Edge
  • Használt: Javítás helyett gányolás
  • Tanéácsadó: Zsebakku és bikázó
Autómotor Piactér