A Ford szerint az autóvezetők nem szeretnek vesződni a parkolással, tehát adja magát, hogy a sofőr helyett ilyen helyzetben az elektronikáé legyen a felelősség – persze csak elméletileg, hiszen például a magyar jog szerint ha nincs az autóban sofőr, nem érvényes rá a kötelező felelősségbiztosítás se a casco, az üzemeltető saját vagyonával felel az esetleges károkért.

A Fully Assisted Parking Aid nevű rendszer meglévő (felár megfizetése mellett elérhető) vezetési segédeket használ, mindössze annyi az újdonság, hogy a PowerShift váltó képes előre- és hátrameneti fokozatba kapcsolni magát. Az első prototípusok már működnek, azt azonban még nem árulta el a Ford, mikor várható egy hasonló parkolósegéd megjelenése a sorozatgyártásban.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!