Eredetileg az volt a Renault terve, hogy a PSA Csoporthoz átkerült Opel számára készített Vivarókat majd a Fiat számára gyártott Talentókkal (és kisebb mértékben a Mitsubishi számára készített Express-ekkel) váltja ki a Trafic modelljét készítő gyárban, azonban a PSA-FCA egyesülés miatt a Fiat is hamarosan megszakítja a kapcsolatot a Renault-val, úgyhogy a franciáknak nem sikerült tartósan megoldani a gyárkihasználtsági problémát.

Ebben a helyzetben érkezik meg a piacra a típus 40. születésnapján bemutatkozó átfogó modellfrissítés, amelyet már egy évvel ezelőtt megismerhettünk a védjegyhivatali grafikák segítségével. Látványosabb és hosszabb orrot kap a karosszéria, jobb minőségű anyagokból készül az új műszerfal, amely több tárolóhelyet (összesen 84 liter térfogat) és modernebb fejegységet nyújt. Az Easy Link fejegység 8 colos képátlójú érintőképernyőt kap, Android Auto és Apple Carplay kapcsolódást nyújt hardveres navigációval együtt. A személyautó kivitelekben krómmal keretezik a szellőzés kezelőpanelt, az üzleti felhasználóknak szánt SpaceClass belső kialakításhoz meteorszürke belsőt adnak. Extraként kérhető két kartámlás fotel a második üléssorba, vagy olyan harmadik üléspad, amelyből ágyat lehet hajtogatni.

Új vezetőtámogató rendszerek is elérhetőek, úgymint távolságtartó tempomat, vészféksegéd és holttérfigyelő, az utasoldali frontális légzsák kialakítását átalakították, már mindkét utasnak (feláras kétszemélyes ülés) egyforma védelmet nyújt. A 2,0 literes dCi dízel 110, 150 vagy 170 lóerővel választható, a középsőnél extra, a legerősebbnél széria a hatfokozatú, duplakuplungos váltó.