Egy évtized múlva csökkenhet a villanymotoros autók ára a belső égésű motorral szereltek szintjére

2016. március 11. (péntek)

A Bloomberg New Energy Finance tanulmánya szerint úgy egy évtized múlva következhet az be, hogy egy árban adják majd a villanymotoros járműveket a benzin és dízelmotoros társaikkal.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Nem az autógyártók és a villanymotoros járművek terjedésében érdekelt egyéb vállalkozások és szervezetek hurráoptimizmusát tükrözi a Bloomberg New Energy Finance tanulmánya, amely szerint 5 százalék alatt marad a villanymotoros autók piaci részesedése világszerte, kivéve azokat az országokat, ahol jelentős kormányzati támogatásokkal segítik a terjedésüket.


Még az se fog majd sokat segíteni a helyzeten, hogy az előrejelzés szerint az akkumulátortechnológia fejlődésének köszönhetően 2025 körül következhet az be, hogy egy árban lesznek a villanymotoros járművek a belső égésű erőforrásokkal szereltekkel, mert a hatótávolságuk nem fog érdemben javulni, és hosszú távon nézve a fenntartási költségeik is magasabbak maradnak a villanyautóknak – egy esetleges akkumulátorcsere költsége azt jelentheti, hogy akár egy tíz éves autót is ki kell majd dobni, mert nem lesz gazdaságos a helyreállítása. 2040 körül a világpiac  harmada, azaz 41 millió autó lesz villanymotoros, és ekkora várhatóan az úton lévő autók negyede lesz ilyen. Ez kisebb kőolaj-felhasználását jelent majd, de éves szinten mintegy 1900 TWh elektromos energiára lesz szükség – ez a világ tavalyi villamos energia felhasználásának 8 százaléka.

A Lux Research nevű piackutató úgy számol, 2035-2040 körül következik be a fordulat az Egyesült Államokban, amikor már több plug-in autót (hibrid és akkumulátoros) értékesítenek, mint egyszerű belső égésű motorral szereltet. De ez még változhat, a 2015-ben az USA-ban értékesített 110 000 plug-in jármű 7 százalékos csökkenés a 2014-es teljesítményhez képest – mindez az alacsony benzinárnak köszönhető – és a rekord-méretű 17,4 millió darabos eladásnak mindössze 0,6 százalékát jelenti.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Egy évtized múlva csökkenhet a villanymotoros autók ára a belső égésű motorral szereltek szintjére

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/14-15-ös számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Teszt:Hyundai i20 Active 1.0 T-GDi HP, BMW 225xe Active Tourer, Peugeot Partner Tepee Outdoor 1.6 BlueHDi 120, Nissan Navara dCi 190, BMW C 650 Sport, Can-Am Spyder F3-S
  • Vezettük: Volkswagen Up!, Opel Zafira, Volvo S90 és V90
  • Extra: Ladák nagy találkozása
  • Tanácsadó: Gumicsövek cseréje, Futóműjavítás
  • Használt: BMW 330Ci (E46) kabrió
Autómotor Piactér