A Fiat korábban már elárulta, hogy a normál személyautónak számító kompaktját, a Bravo-t egy öszvérautóval váltja majd, mivel ilyen típusokat keresnek a vásárlók Európában. Ehhez képest nemsokára hivatalos lesz a Fiat Viaggio nevű lépcsős hátú megcsonkításával készülő ötajtós kompakt – pedig az ilyen karosszériákat nem is kedvelik a Távol-Keleten.

Elég nehezen megy a Fiat terjeszkedése Kínában, aminek a legfőbb oka, hogy a vásárlók nem igazán találkoznak a márkával: mindössze 150 márkakereskedése van az olaszoknak a több, mint egymilliárdos piacon, ahol mindössze három autót kínálnak, amiből kettő (500 és Freemont) importált, ezért a vámok miatt drágák. A harmadik, a Viaggio alapján készül most az ötajtós, amelynek kapcsán a Guangzhou Fiat sietett leszögezni, hogy a náluk készülő termékek az exportpiacokon is megállják a helyüket – lehet, hogy mégse meri a Fiat harc nélkül feladni a kompakt kategóriát, és kínai importból kapunk majd egy normál személyautót? Az biztos, hogy az 1,4 literes T-Jet motor mást is választható a típushoz, és egészen biztosan nem okoz gondot a mérnököknek az 1,6-2,0 literes dízelek adaptálása sem.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!