Jelenleg abban merül ki a Renault-Nissan konszernhez tartozó Infiniti prémiummárka és a Mercedes együttműködése, hogy a japánok egyes típusaiban az európai cég által fejlesztett benzin- és dízelmotorok dolgoznak, de ez csak a kezdet. Hamarosan jön a közös autó, amelyet a QX30-as szabadidő-autó jelez előre úgy 90 százalékos bizonyossággal.

A megjelenés már szinte teljesen egészében megfelel annak, amit majd a várhatóan jövőre bemutatkozó sorozatgyártású modell is megkap, igazából csak az ülések kialakítása tűnik inkább látványosnak semmint kényelmesnek. Elfogadható méretű érintőképernyőt látunk a műszerfal közepén, a különleges bőrkárpit is helyénvalónak – de azért magas felárral választható kiegészítőnek – tűnik, és amióta a teljesen LED-es fényszórók hódítanak, a lámpák se tűnnek megvalósíthatatlanul kicsinek.

Úgy tűnik, arra is odafigyeltek a tervezők, hogy az egyébként nagyon népszerű kompakt szabadidő-autó kategóriában ne legyen közvetlen konkurenciája a Mercedes GLA-nak az Infiniti QX30-as, a pontos méretek ismerete nélkül egy fél számmal nagyobbnak tűnik az újdonság. Persze ez könnyen lehet, hogy csak a lendületes, hatalmas hullámvonalak segítségével összehozott megjelenésnek köszönhető; a másik japán prémium-kompakt szabadidő-autó, a Lexus NX szöges ellentéte a forma.

A lemezruha alatt ugyanaz a padlólemez rejtőzik, ami a Mercedes kompakt modelljei, és így a Kecskeméten gyártott autók alatt is megtalálható. Az Infiniti QX30-as tanulmány technikája a 2,0 literes benzinmotor/7 fokozatú dupla kuplungos váltó/4Matic összkerékhajtás hármasát jelenti, a 2016-ban bemutatkozó szériaváltozathoz dízelek és akár elsőkerékhajtás is elérhető lesz majd. A japánok csak a technikát veszik át a Mercedestől, a gyártást a Nissan angliai gyárában kialakított új futószalagon végzik majd.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!