A BMW kínálatának tetején nagyjából egymás mellett helyezkedik el a 7-es és a 8-as sorozat, egyértelmű szereposztásban: aki saját maga élvezetésre vásárol autót, az a kupét vagy a kabriót választja, míg a családosoknak eddig csak a 7-es sorozatot tudták adni. Most azonban itt a 8-as Gran Coupe, ami a négyajtós karosszéria előnyeit ötvözi a dögös megjelenéssel – mármint mellőzve a görög templomokat idéző méretű timpanont a kocsi elején.

Csak az A oszlop előtti részhez nem nyúltak a formatervezők. Például a hossz 231 mm-es, a tengelytávolság 201 mm-es növekedésének kompenzálására (ugyanolyan szélesnek és laposnak tűnjön a Gran Coupe, mint a kétajtós kupé) jobban kidomborították a hátsó sárvédőket, a tükrök nélkül 1932 mm-es szélességével pedig az új négyajtós Coupé a BMW kínálatának legcombosabb autója. A kupéról/kabrióról származó LED-es hátsó lámpa is csak erősíti ezt az érzést.

Meredekebben áll a szélvédő, hogy a lendületesen ívelő tetővonal alatt még a második sorban is maradjon kellő fejtér; az üléspróbán egy nyitható üvegtetős példányt lehetett kipróbálni, és azt kell mondjam, hogy még 1,9 méteres magasságommal is kényelmesen tudok ülni a második sorban annak köszönhetően, hogy erősen ki van mélyítve a tetőkárpit. Kifejezetten nagyvonalú a lábtér is, „magam mögé” ülve még kétujjnyi hely volt a térdem előtt, a 6-os Gran Coupé érezhetően szűkebb volt ennél.

Alapfelszerelés az utasteret tetőtől talpig beborító Merano bőrkárpit, extraként sportülések is választhatóak, a 40:20:40 arányban osztott hátsó ülés kialakítása olyan, hogy ott valójában csak ketten tudnak kényelmesen utazni – a kardánalagút amúgy is útban lenne a középen ülő lábainak…
Hivatalosan 4+1 személyes a Gran Coupé, a 440 literes csomagtérben három golftáskát lehet egyidejűleg szállítani; kell valami helyet hagyni az X7-esnek is. Teljesen új a középkonzol, amely már az első ülések támlájáig hátranyúlik, hogy a hátul utazóknak is legyen beleszólása a szellőzésbe (akár négyzónás légkondi is elérhető).

Az ajtók, a tető külső héja, a motorháztető, az első szerkezeterősítő panel, a motortartó segédváz, az első tűzfal és a hátsó lökhárító tartóváza alumíniumból készül, a csomagtérajtó műanyag, a műszerfal tartói magnéziumból készülnek. A BMW 8-as Gran Coupé hozzávetőlegesen 70 kilogrammal nyom többet a mérlegen, mint a megegyező 8-as Coupé. Érdekes módon a karbon karosszériakiegészítőket is a könnyű építés fejezetben taglalja a sajtóanyag, pedig legyen bármennyire is könnyű az utólagos spoiler, az mindenképpen növeli a tömeget ahhoz képest, hogy egyáltalán nem építik azokat be.

Ugyanazokkal a motorokkal lesz megvásárolható a 8-as Gran Coupe, mint a Coupe és a Convertible, tehát a 40d (320 LE/680 Nm) a belépő, aztán ott van a 40i (340 LE/500 Nm) és az 50i (530 LE/750 Nm), utóbbival mindössze 3,9 másodpercig tart a 0-100 km/órás sprint. Nem kell már sokat várni arra sem, hogy a nemrég bejelentett M8 és M8 Competition is választható legyen a Gran Coupe karosszériával.