Amíg Európában és Észak-Amerikában minden az Ecoboost motorokról szól az aktuális Ford Focus generáció kapcsán, addig Dél-Amerikában nyoma sincs ilyen erőforrásnak a kínálatban. Két erőforrással lehet majd megvásárolni arrafelé az autót.

Az alapváltozatba az 1,6-os, 16 szelepes Sigma négyhengeres kerül 125 (alkohollal – 130) lóerős teljesítménnyel, tehát csak a Ti-VCT változó szelepvezérléses változatot adják. A másik erőforrás a továbbfejlesztett, 2,0 literes Duratec, ennél közvetlen benzinbefecskendezést alkalmaznak és a sűrítést is megnövelték 10,8:1-ről 12:1-re, aminek köszönhetően 170 LE/205 Nm-re nőtt a négyhengeres teljesítménye. Ennek kiaknázáshoz kíméletlenül kell taposni a motort, a legnagyobb teljesítmény 6600-as percenkénti fordulaton mérhető, a leszabályozás 6800-nál van.

A váltók terén is mintha el lenne maradva egy generációval a dél-amerikai Focus, mindkét erőforráshoz 5 fokozatú, kézi kapcsolású váltót adnak alapáron, a nagyobbhoz felár ellenében hatfokozatú, hagyományos automatát is lehet kérni – úgy látszik, a dupla kuplungos váltó nem bírja az ottani kiképzést.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!