Ahogy arról korábban már beszámoltunk, a felfrissített Mercedes E 63 AMG összkerékhajtást kap. Most, hogy megvolt a hivatalos bejelentés, kiderült az is: az alapkivitel hátsókerékhajtású marad, az összkerékhajtás felár ellenében, illetve a növelt teljesítményű motorhoz jár, illetve a kombi karosszéria csak ezzel választható. Ami nem feltétlenül rossz dolog.

Az 5,5 literes, biturbó V8-as motor teljesítménye 525 lóerőről 557 lóerőre emelkedett, a maximális nyomaték 720 Nm. A szabványos átlag 9,8 l/100 km, a százas sprintet 4,2 másodperc alatt tudja le a szedán. Az összkerékhajtással 10,3 (10,5) l/100 km-re emelkedik a szabványos átlag, cserébe a jobb tapadás miatt 3,7 (3,8) másodperc alatt katapultál 100 km/órás tempóra az autó (zárójelben a kombi adatai). Az E 63 AMG S-ben 585 lóerő teljesítményű az erőforrás, a szabványos átlag nem változik a normál összkerékhajtásúhoz képest, a százas tempót azonban még egy tizeddel hamarabb éri el.

A motort egyébként több pontos változtatták, a nagyobb teljesítmény és alacsonyabb fogyasztás mellett már a 2015-től hatályos Euro 6-os kipufogógáz-tisztasági előírásokat is teljesíti. A vásárlók ezen kívül még a korábbinál gazdagabb alapfelszerelésnek örülhetnek, persze a nagy teljesítményű acél- vagy a még nagyobb teljesítményű kerámia-fékekért továbbra is felárat kell fizetni. A hátsókerékhajtású alap E 63 AMG áprilistól, az összkerekesek júniustól kaphatóak.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért