Dupláz a Bridgestone Környén

2016. január 21. (csütörtök)

2020-ig megduplázza a 2006-ban megnyitott környei gumigyártó üzemének kapacitását a Bridgestone.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Magyarországon és a KKE-régióban működő prémium autógyártók gyári beszállítójává kíván válni a Bridgestone Tatabánya Termelő Kft., amely 2020-ra több mint duplájára emeli gyártókapacitását a 2013-ban megkezdett, 276 millió euró értékű beruházás révén. Az Európában egyedülálló, teljesen automatizált BIRD-technológiának és a gyártókapacitás bővülésének köszönhetően a tatabányai gyár a Bridgestone meghatározó, a legfejlettebb technológiával rendelkező európai üzemévé léphet elő.


A Bridgestone Tatabánya Termelő Kft. 2006-ban kezdte meg működését és napjainkra Magyarország 3. legnagyobb abroncsgyárává vált. Alapítása óta a vállalat munkavállalóinak száma több mint kétszeresére emelkedett: míg 2007-ben 300 munkavállalóval kezdődött meg a termelés, addig 2015 végére már közel 700-an dolgoztak az itt előállított, ultra magas teljesítményű (magas sebességindexű, nagyméretű, alapvetően prémium kategóriás autókra gyártott) személygépkocsi abroncsok termelésében. A 2013-ban megkezdett, a magyar kormány által is támogatott kapacitásbővítő beruházás révén folyamatosan bővül a foglalkoztatás és a gyártott abroncsok száma is.

„A 276 millió eurós beruházás új lehetőségek tárházát nyitja meg számunkra. A fejlesztések révén folyamatosan növeltük szakképzett munkavállalóink létszámát, amelyet a beruházás befejezéséig további 150 munkavállalóval tervezünk bővíteni. Az Európában forradalmi, teljesen automatizált BIRD-technológiával működő gyártóegységünk és a frissen létesített, hagyományos üzemünk így lehetővé teszi számunkra, hogy a jelenlegi termelőkapacitásunkat 2020-ra több mint kétszeresre emeljük. Ez nemcsak arra biztosít lehetőséget, hogy a tatabányai üzemünk váljon a Bridgestone meghatározó európai gyárává, de készen állunk arra is, hogy a jelenlegi partnerhálózatunk fenntartása mellett a közeljövőben akár az összes nagy, Magyarországon és a közép-kelet-európai régióban működő vezető autómárka gyári beszállítójává váljunk” – mondta Fernando del Cerro, a Bridgestone Tatabánya Termelő Kft. gyárigazgatója.

Az így előállított, ultra magas teljesítményű személygépkocsi abroncsok döntő többségét európai célpiacokra (elsősorban Spanyolországba, Olaszországba, Franciaországba, az Egyesült Királyságba és Németországba) exportálják, míg kisebb hányaduk Magyarországon kerül értékesítésre. A vállalat exporttevékenysége révén így hozzájárul Magyarország pozitív külkereskedelmi mérlegének alakulásához is.

Munkalehetőségben nincs hiány

A munkaerő folyamatos biztosítása komoly kihívást jelent a Bridgestone számára: már az operátori munkakör betöltése is számos képzést igényel és kb. 6-12 hónap elteltével mondhatja magát a friss jelentkező teljes mértékben képzett, a munkakörét önállóan ellátni képes munkavállalónak. Így nem véletlen, hogy a cég Tatabánya önkormányzatával és a helyi vállalatokkal és szervezetekkel is együttműködik, hogy közösen próbálják megteremteni a szakképzett munkaerő utánpótlásának feltételeit. A Bridgestone ezen kívül a jövőben szorosabb együttműködést tervez a helyi és régiós szakképző iskolákkal, valamint országos szinten a nagy műszaki egyetemekkel és főiskolákkal, hogy a tehetséges fiatalok beleláthassanak a prémium abroncsok tervezésének és előállításának izgalmas folyamatába.

A BIRD technológia

A Bridgestone összesen 10 gyártóüzemmel rendelkezik Európában, de a tatabányai gyár az egyetlen, ahol alkalmazzák a BIRD (Bridgestone Innovative and Rational Development) technológiát. A Japánon kívül csak egy mexikói Bridgestone üzemben létesített, szigorúan őrzött technológia lényege, hogy automatizálja a teljes abroncsgyártási folyamatot az anyagfeldolgozástól az abroncsok utolsó ellenőrzéséig. Az így készült prémium abroncsok ugyanazt a mérnöki precizitású kiegyensúlyozottságot és magas minőséget biztosítják, mint a hagyományos gyártósoron előállított gumik, de a BIRD hatalmas előnye, hogy közel száz százalékkal képes növelni egy hagyományos üzem termelékenységét.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Dupláz a Bridgestone Környén

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/10-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Tuning: ©koda 1000 MB
  • Teszt: Renault Clio R.S. Trophy, BMW 330e, Kia Optima 2.0 CVVT, Lexus RX 450h
  • Vezettük: Audi SQ7 TDI, Ford Edge
  • Használt: Javítás helyett gányolás
  • Tanéácsadó: Zsebakku és bikázó
Autómotor Piactér